Gošća Zorana Šprajca u RTL Direktu bila je Nives Celzijus, starleta i pjevačica koja je u kulturnih elitista izazvala sablazan zbog nastupa u predstavi 'Vitez slavonske ravni' u osječkom HNK-u. Pritom se Nives Celzijus pokazala kao prilično vješta komunikatorica koja pametno odgovara na pitanja, a Zoran Šprajc kao novinar koji je očito sklon liku i djelu svoje gošće jer joj je postavljao izuzetno pristojna i suzdržana pitanja
Kulturni elitizam ne mora uvijek biti loša stvar, ali u slučaju sablazni nad pojavom Nives Celzijus u omanjoj, isključivo pjevačkoj ulozi u predstavi 'Vitez slavonske ravni' osječkog HNK poprilično je smiješan. Brojne visoke kulturne ustanove diljem svijeta znale su angažirati osobe iz estradnih, pop-kulturnih i zabavljačkih krugova u svojim projektima pa se to nikada nije smatralo kulturnim srozavanjem, civilizacijskom sramotom i sličnim apokaliptičnim užasima. No u hrvatskom operetno-austrougarskom shvaćanju visoke kulture to je bilo jezušmarija. Nives Celzijus, žena koja se, doduše, ne libi eksplicitno koristiti svojim seksepilom radi pridobivanja pozornosti na svoj rad, zbog toga je u elitističkim krugovima označena kao nedovoljno vrijedna nastupa u takvoj instituciji.
Takav stav, međutim, očito ne dijeli sam osječki HNK, koji ju je angažirao, ali ni Zoran Šprajc, koji ju je sinoć ugostio u svojoj emisiji 'RTL Direkt'. Bilo je to gostovanje koje je, ruku na srce, više nalikovalo gostovanju zvijezde u nekom američkom late night showu, kao što su onaj Colbertov, Kimmelov ili Fallonov, negoli što je uobičajeno za gostovanja raznih osoba u domaćim informativnim emisijama, ali s obzirom na to da je riječ o komercijalnoj televiziji i s obzirom na to da Zoran Šprajc i inače svoju emisiju povremeno koncipira tako da se među ozbiljnim temama nađe i red šege, šale i špelancije - neka.
Nives Celzijus za tog se gostovanja, kao i dosta puta prije kada joj je pružena mogućnost da otvori usta i nešto kaže, a ne da joj se samo snimaju strateški istaknuti dijelovi tijela, pokazala da je pametna žena i vješta komunikatorica, koja čak i blago provokativna pitanja (a takvih je u Šprajcovu slučaju bilo doista malo i bila su doista blaga) okrene u svoju korist. Provocira li namjerno visoke kulturne institucije, kao što je činila s Kiklopom i sada s HNK-om? Ne, ona to ne vidi tako, nego kao životni izazov, a izazove voli. Ljuti li se zbog omalovažavanja i odbijanja kakvo je susrela pri odbijanju uručivanja Kiklopa? Ne, ima ona razumijevanja i za to. Smeta li joj što je angažiraju u kazalištu zato da bi privukli pažnju 'skandalom' i njezinim estradnim ugledom? Eh, tu je malo zamuljala situaciju, ne odgovorivši baš na pitanje, nego se izvlačeći time da za svoj angažman ne očekuje velike honorare jer od institucija kao što je HNK ne želimo uzimati, nego im davati. Nije baš bilo jasno želi li reći da joj je drago pridonijeti populariziranju predstave pa makar je i angažirali uglavnom iz 'žutih' razloga ili samo izbjegava odgovor na pitanje politički korektnom floskulom, ali hajde, barem žena zna sročiti 'politički korektnu floskulu' i ima neku zdravu ideju o respektu prema kulturnim ustanovama. Za razliku od onih kojima respekt znači samo sablazan svaki put kad se neko takvo kazalište odmakne od 'Ere s onoga svijeta' za Muzičku omladinu.
Zoran Šprajc bio je, unatoč onoj nekolicini blago provokativnih pitanja, izuzetno naklonjen gošći i očito ju je pozvao zato da je se prikaže u svjetlu osjetno boljem od onoga kakvim je oslikavaju hejteri. Iako se ne ubrajam u tu skupinu i prije bih se nazvala simpatizerkom Nives C. i njezina poigravanja sa živcima dežurnih moralista - voljela bih da joj ipak jest postavio pokoje malo žešće pitanje. Ne samo provokativnije, nego i zahtjevnije - primjerice, ono o mizoginiji koja definitivno stoji iza prigovora njezinu nastupu u predstavi u HNK jer se slični prigovori ne čuju kada, ne znam, zabavnjak Toni Cetinski odluči pjevati napolitanske pjesme uz Placida Dominga na koncertu u Zagrebu (i ne kažem da bi takvi prigovori trebali postojati, samo uspoređujem). Moglo joj se postaviti i pokoje pitanje o njezinu vlastitu doprinosu objektifikaciji zbog koje je se smješta u točno ograničenu nišu 'trash starleta', tj. o njezinu kapitaliziranju vlastite naglašene seksualnosti. No ovo gostovanje očito nije bilo namijenjeno tome. Bilo je namijenjeno tome da se predstavi Nivesin doživljaj nastupa u predstavi i sablazni koju je to izazvalo. Zato i kažem da je nalikovalo gostovanju kod Kimmela ili Fallona - kao kada, recimo, Kaley Cuoco dođe na razgovor zato što je upravo počela nova sezona 'Teorije velikog praska' pa se gledateljima treba prikazati da Penny zna sastaviti i nekoliko pametnih rečenica.
No kako god bilo, načelno pozdravljam. Hrvatskoj visokoj kulturnoj sceni nikada nije na odmet razdrmavanja u predjelima prekrute kičme, onima koji se prelako sablažnjavaju uvijek dobro dođe zorni prikaz činjenice da starlete nisu sinonim za glupače, a Šprajcovoj je emisiji red one šale i špelancije oduvijek dobro stajao.