Zagrebačka premijera filma 'Vis-a-Vis'
Izvor: Promo fotografije / Autor: Zagreb film festival
Zagrebačka premijera filma 'Vis-a-Vis'
Izvor: Promo fotografije / Autor: Zagreb film festival
ZAGREB FILM FESTIVAL
U utorak je na Zagreb Film Festivalu prikazan jedan od najboljih ovogodišnjih domaćih filmova i nezavisna američka drama o životu u domu za mlade s problemima u ponašanju
Privremeni dom redatelja Destina Daniela Crettona nastao je prema kratkom filmu istoga utora. Riječ je o tipičnom američkom indieju na temu sazrijevanja, ovoga puta smještenom u sumorno okruženje popravnog doma. Crettonov film kao da si je za cilj zadao senzibilizirati javnost na problematične tinejdžere. Unatoč neprilagođenom ponašanju, agresivnim ispadima, navalama bijesa i bujicama psovki, oni su samo nedovoljno voljena, neshvaćena djeca. Njihovo nasilno ponašanje samo je rezultat toga kako se prema njima ponašanju odrasli, u prvom redu njihovi (često, blago rečeno, neodgovorni) roditelji, a djeca su samo željna pažnje, ljubavi i razumijevanja. To su teze koje nam nudi Cretton kroz priču ispričanu iz perspektive djelatnice u popravnom domu, Grace, djevojke koja pomažući nesretnim klincima i samo pokušava izaći na kraj sa svojim traumama i duhovima iz prošlosti. Kroz probleme s kojima se susreću revni djelatnici privremenog doma Cretton progovara i o birokratiziranom sustavu koji onemogućava sustavan rad i istinsku pomoć štićenicima. Privremeni dom solidno je ostvarenje koje se ipak u prvom redu doima kao autorov statement o temi koja ga itekako intrigira.
U nastavku programa prikazan je drugi film mladog redatelja Nevija Marasovića 'Vis-a-Vis', jedan od najboljih filmova ovogodišnje domaće dugometražne igrane produkcije koji je na festivalu u Puli nezasluženo prošao gotovo posve nezapaženo. Mladi je redatelj nakon debitantskog 'Show must go on' u novom filmu pokazao iznenađujuću dozu ozbiljnosti, ali istovremeno i smisla za humor i autoironiju. Njegov film o snimanju filma smješten većinom na otok Vis na kojem redatelj i njegov glavni glumac, uz hrpu referenci na svoj stvarni život, pokušavaju napisati scenarij za novi film kojim žele aplicirati na filmski fond nakon što redatelj nije dobio novac za prethodni projekt. U svom metafilmu Marasović otkriva zgodne detalje o procesu stvaranja ne štedeći pritom ni autore, a ni sustav dodjele filmskih dotacija, pa ni sebe samoga ironizirajući diskretno i vlastiti profesionalni rad na reklamama. Dečko koji obećava snimio je uistinu pametan i zabavan film za koji će biti prava šteta ako ne dobije priliku za ozbiljnu kinodistribuciju i ne donese autoru potporu za novi projekt, naravno.