YUSTALGIJA - PREMIJERA

Pogledajte kontroverzni spot o Jugoslaviji

21.12.2012 u 09:48

Bionic
Reading

'Yustalgija' je naziv singla repera Prikija s debi albuma 'U cipelama moga oca' za koji je spot režirao Filip Filković Philatz poigravši se radnjom pjesme i smjestivši je u fiktivnu Jugoslaviju kakva je možda mogla biti da se nije dogodio rat. Može li uzbudljivije?

Spot je pretpostavka alternativne povijesti, odgovara na pitanje što bi bilo da se rat 90-ih na ovim prostorima nikada nije dogodio i da se Jugoslavija nikada nije raspala. Kroz spot autor Filip Filković Philatz (Oktavijanom nagrađeni redatelj za spot 'Ezoterija' Hladnog piva na 21. Danima hrvatskog filma) ponudio je mnoge moguće putove za Jugoslaviju, od tehnološkog i socijalnog napretka, sve do postanka jedne od najjačih država u Europi. Videospot izlazi s prijevodom na nekoliko jezika, rad na njemu trajao je oko dva mjeseca i snimao se u Zagrebu, Beogradu, Sarajevu te na Petrovoj gori.


'Za mene je ova ideja bila u glavi već neko vrijeme, nisam uopće jugonostalgičar i zapravo jedino što me zanima je kakva bi bila sadašnjost da je tada nešto otišlo u drugom smjeru – ovdje na vidjelo dolazi kreativnost i povijesna intriga. Kroz špekulativnu alternativnu povijest koju smo začinili različitim sitnicama iz stvarnog svijeta i uključili maštu, pokušali smo stvoriti svijet koji ne samo da je moguć, već je moguće paralelan. Spot daje više pogleda, kroz naraciju vas uvodi u priču, a zatim vam daje od svega viđenog dvije verzije, onu o kojoj čitate u medijima i knjigama te onu realističnu stranu koju subjektivno proživljavate. Kao i u stvarnom svijetu, spot daje mogućnost da razlučite sami što je dobro, a što loše, pravo ili krivo. Kroz spot se provlače drugačiji motivi i postavlja se pitanje da li je potrebno vjerovati svemu što piše u medijima jer stvarnost u spotu izgleda loše.' Riječi su to redatelja spota Filipa Filkovića Philtza koji je pokušao opisati razloge radnje u spotu i samog nastanka spota.

''Yustalgija' je u samom početku bila obična pjesma o ljubavi i spajanju ljudi koji su se nekad grlili i ljubili. Dodatnu dimenziju svemu tome je dao video spot za koji je odgovoran Philatz. On je stvorio jednu fiktivnu priču o tome što bi bilo da nije bilo rata, gdje bi Jugoslavija otišla i u kojoj bi idili mi danas živjeli. Čast mi je bila raditi s Filipom, jer je on na prvom mjestu umjetnik pa onda sve ostalo. Poslije Nove godine krećemo lagano s promocijom albuma po regiji a i šire.' Tako je svoju suradnju na spotu opisao Priki, pravim imenom Haris Rahmanović koji je debi album 'U cipelama moga oca' objavio za Menart prije nekoliko mjeseci.

Uživajte u mašti autora spota 'Yustalgija':