Možda ga nije bilo toliko pred mikrofonom, kamerama i po stranicama tabloida ali je očito kuhao sve ove godine novi album koji je gotov i spreman da svojim beskompromisnim zagrebačkim rep izrazom i sjajnim beatovima osvoji publiku u Hrvatskoj i podsjeti da još nije za penziju već, naprotiv, da je tu, da ja na vrhu i da mnogima može biti učitelj kakvog su samo mogli sanjati. Fenomenalan povratak o kojem će se još dugo pričati i još više slušati.
Iako službeno album nije objavljen a nije ni poznato tko će ga zapravo objaviti, pa ni točno kada, Ren, Renman ili Renato Đošić, ima malo remek djelo. Pod radnim nazivom 'The Album - Krk ili krkaspi', Ren se vraća na scenu kao punokrvni reper sa zagrebačkog asfalta kojeg neće baš svatko razumjeti zbog karakteristične šatre ali će baš svatko shvatiti da je riječ o velikom albumu. I to velikom zbog više razloga.
Odrastao uz staru školu hip hopa i tabajući stazu mladim reperima svojim prvim nespretnim velikim koracima krajem 80-tih i početkom 90-tih, Ren se zapravo nikada nije ni povukao. Stalno negdje u blizini, što u sjeni, što pod povremenim svjetlom reflektora, tu i tamo bi zablistao ali se nikada nije duže zadržao. U medijima. Na hip hop sceni, međutim, Ren je cijelo vrijeme obogaćivao onaj drugi segment hip hop kulture svojim grafitima, svojim slikama, mjestom za gramofonom, scenografijama i svojim muvanjem na mjestima gdje treba biti u pravo i krivo vrijeme. Uvijek sa nekom prigodnom doskočicom, pjesmom, repom. Osim što je svjedok vremena nastajanja, uspona i laganog nestajanja hip hopa na ovim prostorima, Ren se nikada nije odmaknuo iz svog kvarta pružajući kroz ovaj album priliku da se svi slože da je on upravo iz njihovog kvarta.
Beskompromisno iskren, krajnje zabavan, izopačen i originalan u svom izrazu, svojim stihovima je neraskidivo vezan uz zagrebački beton i asflat. Svojom šatrom, svojim stihovima i svojim sjajnim repanjem ispisuje novu stranicu hip hopa na ovim prostorima. Jedno novo poglavlje koje će bez sumnje imati utjecajan na neke nove, mlade repere koji će s pravom u njemu vidjeti hrvatskog rep gurau. I kao što su TBF promovirali splitski đir i lokalni dijalekt, tako je i RenMan ovim albumom dao svoj doprinos i obol zagrebačkoj kvartovskoj zafrkanciji.
Okruživši se sa sjajnim glazbenicima (Alen Kraljić, Borna Subota, Kiki Beluhan, Mario Huljev, Oleg Moskaljov, Karla Belovari, Tina Flow…), Ren je snimio toliko sadržajno bogat album da ga je pravo zadovoljstvo preslušavati ispočetka. Kako zbog stihova i rima, koji su njegov zaštitni znak, zahvaljujući tom specifičnom izražavanju, tako i zbog izuzetno ritmičnih pjesama u kojem prevladavaju plesni ritmovi i funk groove. Štoviše, glazba bi mogla komotno egzistirati samostalno kao instrumental jer je izuzetno podatna, nabrijana i prije svega pitka. Svakako treba spomenuti da je njegov partner Skole zajedno sa njim stvarao ovaj album i uvelike mu pomogao svojim repanjem na nekim pjesmama.
Sa pozicije čovjeka koji je stalno na ulici, a nikada u uredu, stalno u društvu i nikada sam, opisuje svoj svijet koji je svima dobro poznat ali ga je rijetko tko opisao na takav način. Svijet koji je njegov koliko i od svih njegovih istomišljenika sa zagrebačkog asfalta koji će se sigurno prepoznati u njegovim stihovima. On je sarkastičan ali iskren i udara gdje se najmanje nadate ne ostavljajući mjesta za ozbiljne rasprave i filozofije jer je njemu sve jasno na njemu svojstven način. On sve govori u lice, bez pardona i zbog toga će mu mnogi zamjeriti
To nisu pjesme koje ćete sve redom čuti na radiju (iako ima par hitova koji se neće skidati iz etera poput 'James Brown je pored tebe') jer nisu za svačije uši ali će bez sumnje publika u glas pjevati uz njega te izokrenute rime i 'bolesne' refrene sa osmjehom na licu i zadovoljstvom u duši. Velika zasluga pripada i producentima koji su se odlično zaigrali i napravili odličan posao a to su Sound Impuls production team, S.I.P.T., te Silvio Pasarić – Silver, Milo Stavros i već ranije spomenuti Skole
RenMan je s pravom frajerčina, Eminem iz glavnog grada Hrvatske, kvartovski Old dirty bastard, svodnik rima i striper koji riječima svlači lažni sjaj kojim smo okruženi a nedostaje mu samo crveni kraljevski plašt, zlatna kruna i titula rep kralja Agrama. Ovim albumom zaslužuje tron i dugo će vremena proći dok ga neko ne skine sa tog prijestolja.
Ocjena: 9/10 (d.i.y.)