Koji su najveći skandali ovogodišnjeg Cannesa? Eliminiramo li žutilo, ostaju politika i sudske tužbe
Pored novinarskog skrivanja u haljinama zvijezda, penzionerskih akcijskih premijera s oklopnim vozilom na crvenom tepihu i sličnih budalaština koje zabavljaju svjetske medije koji s filmom nemaju previše veze, ovogodišnji Cannes Film Festival prolazi bez većih skandala. Osim ako u njih ne ubrojimo one striktno filmske, poput negativnih reakcija na nikad popularnije biopicove koji su se sjatili na Croisette.
Poput dva najrazvikanija – 'Grace Of Monaco' bio je masovno popljuvan film otvaranja, a kao da loše kritike nisu bile dovoljne; svoju su slinu na gomilu skupili i članovi obitelji pokojne Grace Kelly objavivši službeno priopćenje u kojem se distanciraju od projekta izjavom: 'Ovo nije biografska priča.' Ili drugim riječima, osim što je riječ o negledljivom filmu, usto je povijest zamijenjena fikcijom i gomilom lažnih informacija.
Još je više galame digao Abel Ferrara s 'Welcome To New York', filmom u kojem Gerard Depardieu glumi biznismena koji nakon orgije napada hotelsku spremačicu. Dominique Strauss-Kahn, bivši predsjednik IMF-a ozloglašen nakon sličnog sudskog procesa, najavio je sudsku tužbu preko svog odvjetnika.
Puno se priča i o 'Bici za Sevastopolj' koja bi možda i bila samo još jedan ratni film da nije činjenice kako će je na Krimu snimati u rusko-ukrajinskoj koprodukciji! Saga o snajperistici Ljudmili Pavličenko, zajedničkoj heroini Drugog svjetskog rata, pomirila je dvije strane, a producentica Mila Rozanova objašnjava da je cijela stvar krenula u razvoj i financiranje prije ispaljenih metaka. 'Mislimo da je film iznad politike', objašnjava ona.
Pored sudski tužbi i političkih igara, Cannes ide dalje po planu i programu – vrijeme se, doduše, sredinom tjedna opet počelo kvariti pa crveni tepih počeo pretvarati u crveni bazen ozvučen grmljavinom, ali sve to ne smeta desecima tisuća filmofila i glamurofila da se pridruže zajedničkom slavlju obje strane festivalskog svijeta.
Jučer je svoj redateljski prvijenac predstavio i Ryan Gosling – kritika opisuje 'Lost River' kao uradak potpuno obojen utjecajima Davida Lyncha, ali ne i pretjerano dobar.