Ovog petka započeo je peti po redu Schengenfest u pitoresknom mjestu Vinica na granici Slovenije i Hrvatske. Otvaranjem trodnevnog festivala prodefilirala su većinom slovenska glazbena imena, a laureat prve večeri bila je Riblja čorba
Na stranu nastupi slovenskih miljenika, hip hopera Klemen Klemena, slovenske bendovske institucije Siddharte i na prvi pogled zalutalog i manje poznatog kalifornijskog benda Viza, prvi dan Schengenfesta prošao je u znaku nastupa Riblje čorbe, čestog gosta na slovenskim prostorima i miljenika domaće publike, kao i publike u regiji.
Kada se ostavimo političkog konteksta i konotacija, po nekima striktno negativne reputacije koja se veže za lik i djelo Riblje čorbe, riječ je o bendu koji na prvi pogled još nije dotaknuo zub vremena. Na granici schengenske Slovenije s Hrvatskom, tlu za koje još ne vrijede odredbe tog istog sporazuma, zasigurno još dugo nećemo vidjeti nastup ovih samoprozvanih beogradskih indijanaca.
Nedavna Đorđevićeva najava mogućeg zagrebačkog koncerta uzburkala je strasti, no riječ je o čovjeku koji se već 35 godina igra riječju 'provokativno', a kroz sve ove godine Đorđevićevo povezivanje s kontroverznim temama nikad nije jenjavalo. Jednoipolsatnom izvedbom, Riblja čorba potvrdila je status koji ima u antologiji rock scene s područja bivše Jugoslavije i vrlo značajno mjesto i utjecaj na glazbenu scenu SFRJ krajem sedamdesetih i tijekom osamdesetih godina prošlog stoljeća.
Iako Riblja čorba inače odrađuje dvosatne nastupe kada su samostalni koncerti u pitanju, ovaj je put u jednoipolsatnoj izvedbi odsvirala, kako je i najavljivano, presjek starih hitova, pa smo tako mogli čuti, kako sam Bora Đorđević kaže, najbolju pjesmu u karijeri Riblje čorbe 'Pogledaj dom svoj, anđele', nešto izmjenjeniju verziju pjesme 'Amsterdam' nadopunjenu stihovima ne engleskom i ruskom, a između pjesama Bora Đorđević pokazao je sav svoj pjesnički zanos, prokomentiravši standardno s političkog aspekta Srbe kao naciju riječima: 'Zamislite kad bi bilo Srba kao Kineza, bilo bi sranja', pa se dotaknuo i pitanje uvođenja engleskog kao službenog jezika u Cnoj Gori i isključivo za njih otpjevao na engleskom jedan dio pjesme i okarakterizirao ruski jezik kao jezik budućnosti. Osim svojstvenog rešetanja naroda u regiji, Bora Đorđević reagirao je i na medijske napise o svom razvodu oštro ih opovrgavajući.
Onaj lucidan Bora Đorđević s početka karijere i u 2012. godini zadržao je svoj kontinuitet kao osoba koja oštrim umom bilježi kroniku pada i stvaranja novih političkih sistema, kojoj riječ isprika ne prelazi tako lako preko usta kada za to i nema potrebe jer, kako kaže stih pjesme 'Ostaću slobodan', važno je samo dobro se zezati.
Nakon nastupa Riblje čorbe, koja je pokazala da svojim iskustvom i nebrojenim gažama u nogama može parirati i mnogo mlađim bendovima, ravno iz Helsinkija doputovali su cirkuski Lenningrad Cowboysi, svojevrsna parodija na sve pop-rock veličine, prerađujući stare hitove miksajući mnoge žanrove da bi postigli što bolji spoj energije koja će vas natjerati da se zabavite slušajući ih i potegnete do šatora s pićem.