CLIPSE

'Till The Casket Drops'

21.12.2009 u 11:00

Bionic
Reading

Nakon ratovanja s policijom, diskografskim kućama i kolegama, Clipse su ipak uspjeli završiti novi album – treći u osam godina izdavačke karijere

Čak i ako vam nije previše stalo do dvojca Clipse, uvijek je dobro čuti što to danas rade The Neptunes, kojima su krediti štancanja hitoitnih beatova za prvu hip hop i pop ligu odavno istekli pa danas, kad ne snimaju s N.E.R.D., tek sporadično banu na scenu u odabranim projektima. Kakav je ovaj, naravno, novi album njihovih starih štićenika i jedne od zanimljivijih pojava u svijetu južnjačkog hip hopa. No bilo bi šteta da vas zanimaju samo Pharell i Chad, jer Malice i Pusha T su uvijek imali nešto zanimljivo i drugačije ponuditi na mikrofonima, još otkada su nas oborili s nogu legendarnim singlom 'Grindin'', a potom plovili između underground okruženja i neizostavne želje za mainstream uspjehom.

'I'm Good'

Na kraju krajeva, Clipse su jedni od onih izvođača koji nikada nisu bili najbolji od najboljih, ali smo im se uvijek vraćali sa svakim novim albumom. Mnogi izvođači za čiji rad izgubimo interes negdje putem s time se svakako ne mogu pohvaliti...

Taj raskorak prirode stvari i velikih želja očit je i na ovom albumu, možda najviše, gdje po prvi put The Neptunes ne produciraju sve pjesme, već dopuštaju drugim kolegama da uskoče za glazbeno kormilo, pa čak ih prestignu u idejama.

Jedan od trendova današnjeg mainstream hip hopa, kao suprotnost Akonovoj i T-Painovoj fascinaciji europskim danceom, jest uranjanje beatova u svijet gitara – ono što radi Lil' Wayne s 'The Rebirth' možda je najeksplicitniji primjer, no i Clipse se u samom startu albuma, preko beatova koje potpisuju Sean C & LV te DJ Khalil & Chin, rimama punim analize vlastitih karijera i života predstavljaju repajući preko finih lickova električne gitare, u 'Freedom' i omanjem hitu 'Kinda Like A Big Deal', s gostovanjem dobrog Kanyea Westa

Neptunes nisu izazvali nikakvu revoluciju pa i dalje cijede svoj recept analognog minimalizma, samo s nešto melodičnijim i bogatijim, ali i dalje 'nostalgičnim' pristupom produkciji i – 'I'm Good' s Pharellom zvuči kao klasična Pharellova solo stvar, no 'Popular Demand' s Cam'ronom dobar je podsjetnik na to koliko spoj Neptunesa i Clipsea može razvaljivati, istodobno bivajući opuštenom klimalicom vrata, ali i pristojnim terenom za sipanje rima o seksualnim trijumfima i veličini vlastitog ega, ali i ostalih, opipljivijih dijelova tijela. Za razliku od 'All Eyes On Me' (feat. Keri Hilson) i 'Counseling' (feat. Nicole Hurst & Pharrell), koje dolaze s puno 'popističnijim' pristupom.

Ostatak je, što bi rekli gospoda Ameri, hit and miss, no 'Till the Casket Drops' ipak je donekle vrijedan pažnje, mada i dalje ne album koji će Clipse pretvoriti u ono što bi htjeli biti.

Ocjena: 6,5 / 10

Izdavač: Re-Up 7 Star Trak