U Cannesu nagrađeni argentinski 'Bagermi', izraelska 'Razmjena' i domaći dokumentarac 'Marijine' obilježili su utorak na ZFF-u
Film 'Bagremi' jedan je od ovogodišnjih vrhunaca programa Zagreb Film Festivala. U potpunosti lišen ikakvih izvanstvarnosnih zvukova, uz vrlo rijetke i škrte dijaloge, film je primjer čistog minimalizma - samo su tri lika (od kojih je jedan osmomjesečna beba) koji gotovo ni ne napuštaju kabinu kamiona.
U svom filmu ceste, čija se radnja odvija na kamionskoj ruti za prijevoz bagrema od paragvajskih šuma do Buenos Airesa, redatelj Pablo Giorgelli (koji je ujedno i scenarist snimatelj filma, za što je i nagrađen na festivalu u Cannesu) fino razrađuje odnos likova kroz
geste i grimase odličnih glumaca Germana de Silve i Hebe Duarte, rafinirano nijansirajući razvoj emocionalnog odnosa među njima uz minimalnu mimiku i dijaloge. Zahvaljujući elegantnoj režiji promatramo razvijanje jednog odnosa uz minimalna sredstva, i to ne samo
ona izražajna, filmska, nego po svemu sudeći i ona financijska.
Samo se površno dotičući teme ilegalnog iseljavanja iz Paragvaja u Argentinu, redatelj je zainteresiraniji za svoje junake, njihove karaktere oblikovane teškim životnim uvjetima. Vozač kamiona Ruben, kakvoga je lako pronaći i na hrvatskom kamenjaru, škrt je na emocijama i na riječima, kao što je život škrt prema njemu - šutljiv, namrgođen, duboko usamljen, naizgled ravnodušan i pošten, ipak će potpuno pokleknuti pred šarmom jedne bebe i njene majke.
Topao i u završnici duboko emotivan, film agrentinskog debitanta svojim sporim ritmom mogao bi biti izazov za dio gledatelja, no oni koji mu daju priliku, neće pogriješiti.
Znatno manje nas se dojmio, gotovo podjednako šutljivi izraelski film 'Razmjena' Erana Kolirina u kojemu glavni junak, mladi doktorand fizike Oded, jednog običnog radnog dana otkriva nepoznatu stranu svakodnevnice. Tijekom iznenadnog dolaska kući za vrijeme radnog dana, otkriva drugačiju svakodnevnicu, druge boje, drugačije igre svjetla i sjene, druge teksture, prizore i ljude. Sve dobro poznate stvari za njega su odjednom dobile neku novu dimenziju, novo značenje i novi smisao, no istovremeno kao da su ga motivirale da se potpuno svjesno odluči isključiti iz svog života.
Nova životna perspektiva za Odeda postaje opsesija i svojevrsni životni eksperiment u kojem se udružuje sa susjedom jednakih sklonosti, pa se zajedno ponašaju na trenutak kao zaigrani dječaci, na trenutak kao bezosjećajni duhovi, odbijajući sudjelovati u ikakvoj životnoj akciji.
Redatelj Kolirin, čiji smo duhoviti i dojmljivi 'Orkestar u gostima' imali prilike pogledati prije nekoliko godina također na ZFF-u, podjednako hladno kao i Odet pristupa svom predmetu proučavanja, pa iz njegovog postupka proizlaze pojedine apsurdne i duhovite situacije.
U dokumentarnom programu dan je obilježio dokumentarac riječke autorice Željke Sukove 'Marijine', čija je jedna od ključnih protagonistica poznata glumica Nina Violić.