DIGITALNA REVOLUCIJA

Uspjeh filmova predviđaju – društvene mreže!

03.01.2014 u 08:54

Bionic
Reading

Uspjeh filma na Facebooku, Twitteru, YouTubeu i Googleu može odrediti koliki će biti njegov uspjeh na kinoblagajnama

Variety donosi veliku temu u kojoj podsjeća da je 2013. bila rekordna godina za zarade na kinoblagajnama, ali i velika godina za daljnji razvoj digitalnog marketinga te utjecaja društvenih mreža na Hollywood. Najveće kampanje dogodile su se tijekom 2013., a YouTube i Facebook imaju presudne uloge u razvoju marketinških kampanja filmskih hitova.

Google je još u lipnju tvrdio da su podaci u pretragama njegove tražilice, ali i video servisa YouTube, odlična metoda predviđanja uspjeha filma na box officeu. Variety je odlučio provjeriti ovu tezu proširivši je na Facebook, YouTube i Twitter, a rezultati su zanimljivi – 'Američki varalice', novi film Davida O. Russella, bio je neočekivano velik hit u američkim kinima, a to se moglo nagovijestiti i po Facebooku i Twitteru, gdje je film imao 275.000 fanova, više nego ijedan od kritičara hvaljeni naslov ove sezone.

Na Twitteru, njegov je život bio aktivan koliko i nastavak 'Hobita', što podrazumijeva jako dobru usmenu predaju, važnu za gledanost.

Scorseseov 'Vuk s Wall Streeta' najbolje je vikend-otvaranje ovoga redatelja do sada (devet milijuna za Božić, 18,5 za vikend), iako Facebook to nije nagovijestio, ali jest rana kampanja s Kanyeom Westom na prvom teaseru, koji je bio veliki hit na YouTubeu. Sada promidžba za 'Vuka' ima 17 milijuna pregleda na YouTubeu, a sjajno stoji i na Twitteru.

No zanimljiv je status filma '47 Ronin', koji se pretvorio u najveći neuspjeh godine unatoč tome što je na Facebooku imao 286.000 fanova, 80.000 tweetova i 19 milijuna pregleda foršpana – riječ je o velikoj produkciji pa ove brojke nisu dovoljne, tj. odlične su za uspjeh Scorsesea i Russella, ali ne i za blockbuster čiji je digitalni marketinški odjek ipak trebao bliži onom koji je imao 'Hobit'. Zbog toga je, umjesto stotina milijuna, ovaj samurajski fantasy s Keanuom Reevesom zaradio samo sedam milijuna dolara za 'Božić', što je katastrofa za film koji je koštao čak 175 milijuna.