JESSIE J

'Who You Are?'

11.04.2011 u 09:00

Bionic
Reading

I Britanija svoju Keshu za utrku ima... Ili bolje reći Lady Gagu, Aguileru i Beyonce stisnute u jedan ekspres lonac

Doduše, sama je Jessie J nedavno izjavila da je opsjednuta s Nicki Minaj pa je očito da je ova dama pametno, zajedno s mašinerijom koja stoji iza njezine pop karijere, krenula putem američkih kolegica: kombinirati provokativni vizualni imidž s dance pop poskočicama koje glume da su pametnije i 'angažiranije' nego što jesu. Osim toga, javno priznaje da je biseksualka (bingo!) i svakodnevno pojačava svoje prisustvo u medijima besmislenim crticama i vinjetama iz svakodnevice, a već se proslavila pisanjem pjesama za velika imena kakva su Justin Timberlake, Alicia Keys i Christina Aguilera pa čak i Miley Cyrus

Jessie J 'Do It Like A Dude'

Dovoljno da dospije na vrh BBC-jeve Sound Of 2011 liste i osvoji BRIT Award od kritičara? Apsolutno.

Jessie J je, ukratko, nova najveća britanska ženska solo pop zvijezda i za sada jedini istinski kandidat za poziciju otočke verzije svega na potezu od Keshe i Lady Gage do Beyonce, Katy Perry i Rihanne. Potonja nikada nije uspjela snimiti pjesmu 'Do It Like A Dude' pa je heroina današnje recenzije zadržala ovu stvar za svoje potrebe te dotični singl pretvorila u svoj prvi veliki hit. Sama pjesma? Možda najbolja (i svakako jedina ovakvog tipa) od svih stvari na albumu, čisto zato jer je ljepljiva do mjere koju druge stvari ne dosežu, uglavnom zahvaljujući autotjunastom kvazikaripskom vokalu – prilično drugačijem od ostatka materijala, u kojem napadni 'oversinging' u maniri najgorih trenutaka Christine Aguilere kvari mnoge potencijalno simpatične hitiće.

Kao cjelina, 'Who You Are' baš i ne opravdava silni hype – riječ je o posve prosječnom bućkurišu u kojem se nalazi stvarno svašta, ali i ništa što bi nas oborilo s nogu. To uključuje ne samo drugi najrazvikaniji radiofonični virus 'Price Tag' (američki singl koji je producirao slavni Dr. Luke, a na njemu gostovao još slavniji B.o.B.), već i snimke balade izvedene uživo, a koja zvuči kao najdosadniji blok živog nastupa Beyonce u pratnji akustare ('Big White Room'), onako kako 'Nobody's Pefect' zvuči kao klasična Beyonce, samo lošije otpjevana. 'Abracadabra' je spremna za mobitele svih srednjoškolki koje sanjaju o idealnoj ljubavi, ali na svaku ovako živahniji R&B plesnjak, padne i po jedna laganica u rangu naslovne stvari ili 'Casualty Of Love', koja je, iskreno, mogla biti snimljena i 1987. za potrebe tzv. 'urbanog radija'. Red Motowna, red digitalije, red akustike, red soula...

No opet, kakve bi to bile top ljestvice da i Britanci nemaju svoju djevojku koja izgleda kao da je se spremila za nastup u kabareu, a pri tome je naoružana pjesmama koje se trude pokloniti svakoj unosnijoj fazi u modernoj povijesti pop glazbe?

Ocjena: 5.5 / 10

Izdavač: Lava / Universal Republic