PORAŽAVAJUĆE ISTRAŽIVANJE

Žene su i dalje zapostavljene u Hollywoodu

01.02.2011 u 15:22

Bionic
Reading

Godinu dana nakon što je Kathryn Bigelow nagrađena Oscarom za najbolju režiju filma 'Narednik James', nova istraživanja pokazala su da udio ženske populacije u redateljskim vodama u Hollywoodu još uvijek stagnira

Žene su vodile 16 posto vodećih poslova, primjerice producentskih, u top 250 filmova prethodne godine, sudeći po Centru za istraživanje o ženama na televiziji i filmu, Sveučilišta u San Diegu. To se poklapa sa izvještajima iz 2009, a njihovo učestvovanje bilo je na istoj razini i 1998, kad je Centar izašao s izvješćem nazvanim 'Celluloid Ceiling'.

'Mediji su se raspisali o 'Bigelow efektu', kako će njezin uspjeh nakon prestižne nagrade za režiju, odjeknuti i otvoriti vrata ostalim ženama u filmskoj industriji. Oscar je svakako utjecao na njezinu karijeru, ali nije postojao nikakav dodatni efekt vezan za ostale žene', tvrdi Martha Lauzen, izvršna direktorica Centra za istraživanje. Prošle godine žene su u najvećoj mjeri radile na dokumentarnim filmovima i u žanru romantične komedije, a najmanje su sudjelovale na snimanju horora, akcijskih filmova i komedija, donosi studija.

Jedan od razloga zašto ne raste broj žena zaposlenih u holivudskoj mašineriji dala je i Melissa Silverstein, jedna od osnivačica Athena Film Festivala, koji počinje 10. veljače u New Yorku, a tematska odrednica je slavljenje ženskih uloga u filmu.

'Redatelji, scenaristi, oni tehnički nisu zaposlenici filmskih studija, stoga velike kuće ne vode evidenciju osim one o rezultatima prolaska filma na kinoblagajnama. A bez statistika, ne postoji nužnost promjene, pa sve ostaje na tome da je manje od 10 posto žena u vrhu filmskih tvrtki', objašnjava Silverstein.

'Mislile smo da će vremenom postajati sve lakše, ali situacija se mijenja mnogo sporije od onoga što sam očekivala', požalila se redateljica Nancy Schreiber, koja je nedavno završila film 'Every Day' u kojem glavne uloge tumače Helen Hunt i Liev Schreiber. Činjenica da je u manjini, samo potencira dodatni stres u inače opterećenoj i teškoj poslovnoj karijeri.

'Brinem se za cijeli set, kamere, osvjetljenje, a znam da si ne smijem priuštiti grešku jer se to reflektira na sve ostale redateljice i općenito žene u filmskoj industriji', tvrdi Schreiber.

Martha Lauzen nakon provedene studije zaključila je da su implikacije osim vokacijskih, poražavajuće i za kulturnu sliku:
'Mislim da ljudi nisu svjesni činjenice da devet od deset filmova koje gledaju u kinima, režiraju muškarci. To prestaje biti samo problematično pitanje zapošljavanja žena već poražavajuća kulturološka činjenica za sve nas. Filmovi snažno djeluju na naše poglede na svijet i poglede na različite skupine ljudi. Filmovi su svojevrsna arhitektura naše kulture.'