Netflix je nedavno objavio četvrtu sezonu, za sada i zadnju, francuske serije 'Call My Agent', a koja je u potpunosti opovrgnula izreku da je Francuska onoliko loša u televizijskim dramama koliko je dobra u kinu
'Francuska stvarno pridonosi globalnom trendu u TV serijama zahvaljujući svojim snažnim i originalnim lokalnim pričama, usidrenim u njihov teritorij i lišenim američkih i britanskih normi', rekao je Laurence Herszberg, direktor međunarodnog festivala Series Mania.
Seriju čiji je francuski naslov 'Dix pour Cent', što se referira na 10 posto provizije koju francuski agenti naplaćuju glumcima, s oduševljenjem je pratilo između tri i četiri milijuna gledatelja na francuskoj javnoj radioteleviziji France 2, a dostupna je i širom svijeta zahvaljujući streaming usluzi Netflixa.
Kako je nedavno rekao glumac Thibault de Montalembert, 'Call My Agent' je jedna od onih rijetkih francuskih serija koje stranci vole, a nije teško shvatiti zašto.
Premisa je jednostavna, ali plodna: agencija za talente u Parizu, ASK, suočava se s imaginarnim hirovima impresivne skupine glumaca s A liste, koji glume izmišljenu verziju sebe, uglavnom u samo jednoj epizodi. Iako izmišljeni, likovi u seriji prenose segmente stvarnog života glumaca.
Iza serije stoji Dominique Besnehard, francuski glumac, filmski producent, kasting režiser, scenarist i voditelj talenata. Približavajući se pedesetoj godini i zasićen iscrpljujućim radom tijekom dva desetljeća u Artmediji, vrhunskoj agenciji za telente u Parizu, Besnehard je 2005. odlučio okrenuti se proizvodnji nečeg svoga.
'U to vrijeme 'Kućanice' su vladale televizijom i postizale ogroman uspjeh. Pomislio sam da bih s nekoliko kolega možda mogao napraviti seriju poput te, ali o poslu kojim se mi bavimo', rekao je Besnehard za Le Monde.
Rezultat je serija u kojoj se pojavljuju velika imena poput Monice Belluci, Isabelle Huppert, Juliette Binoche, Jeana Renoa, ali i Sigourney Weaver. Monici Belluci, koja je nekoliko puta osvajala titulu najljepše žene svijeta, u jednoj od najsmješnijih epizoda serije njezin otrcani, ali šarmantni agent Gabriel nudi poslove u reklamnoj kampanji, ali Belluci je puno izravnija u onome što ona zapravo želi – muškarca.
Pojavljivanje Juliette Binoche, zvijezde filmova 'Engleski pacijent' i 'Čokolada', u seriji je smješteno na Filmski festival u Cannesu. Nekoliko minuta prije nego se treba popeti na pozornicu održati uvodni govor, Binoche u haljini visoke mode očajnički trči iza pozornice i pokušava odbaciti napad lika poput Harveyja Weinsteina. Poznata po svom aktivizmu, Binoche se penje na pozornicu u poderanoj haljini i raščupane frizure te drži govor u kojem zagovara jače uključivanje žena u industriju te tako na ekran prenosi svoju strast koju pokazuje i u stvarnom životu.
Francusku glumicu Beatrice Dalle svi pamte po ulozi Betty Blue u istoimenom erotskom trileru iz 1986. godine, no svojim pojavljivanjem u seriji, u kojoj se suprotstavlja nabrijanom redatelju, potpuno negira svoju reputaciju. Dalle u seriji sasvim uvjerljivo ističe da, dok glumi mrtvaca, nema apsolutno nikakve potrebe da bude gola, a kad redatelj izrazi svoje neslaganje s tim, ona se određeno vrijeme povlači u samostan kako bi se opustila.
Jean Reno, slavni francuski glumac koji je oduševljavao ulogama plaćenih ubojica Leona u istoimenom filmu i Vincenta u filmu 'Ronin', u seriji 'Call My Agent' uskače u ulogu Djeda Božićnjaka, zbog čega već u 10 sati ispija svoj prvi pastis (popularno francusko alkoholno piće, op.a.). Zbog pretjerano sentimentalnog dječjeg božićnog filma Reno gubi svaki entuzijazam prema filmskoj industriji i želi odustati. Njegova agentica Andrea mora ga uvjeriti da nastavi, ne toliko zbog njega samog, koliko zbog spašavanja njihove agencije.
U četvrtoj, i za sada zadnjoj sezoni serije, pojavljuje se dosad najveće holivudsko ime. Sigourney Weaver izjavila je za Variety kako je pristala na ulogu bez čitanja scenarija, rekavši da je to prvi i zadnji put napravila u životu. Ta je scena ugrađena i u seriju, a Sigourney je mnoge iznenadila tečnim francuskim, koji govori i u stvarnom životu. No ono čime serija plijeni posebnu pažnju je podrivanje nekih ustaljenih stavova u industriji, a suptilnu poantu donose upravo gostujuće zvijezde. Weaver je tako shrvana kad čuje da je iz filma povučen mlađi lik s kojim je trebala imati romansu.
'Da sam muško, angažirali bi glumicu upola mlađu od mene i nitko na to ne bi obraćao pažnju', izražava svoj stav Weaver protiv predrasuda u filmskoj industriji, temeljenih na nečijoj dobi. Ako postoji netko na svijetu tko razumije nekonvencionalnu ljubavnu vezu, piše časopis Esquire, to su Francuzi.
Weaver je opisala seriju kao 'ljubavno pismo glumačkom poslu' koje zaviruje iza kulisa kako bi pokazalo probleme glumaca u ophođenju s različitim redateljima i raspoloženjima na sceni. 'Pokazuje veliku naklonost prema glumačkom poslu i prema poslu agenata', kaže holivudska zvijezda.
No serija je i redovite glumce, u ulogama angažiranih i beskrajno inventivnih agenata i njihovih pomoćnika, katapultirala u domaće zvijezde pa je nekolicina njih, čija se karijera do tada svodila na regionalna kazališta i umjetničke filmove, glumila u francuskim filmovima sa znatno izdašnijim budžetom i za brojniju publiku.
Camille Cottin, istaknutija zvijezda serije, pojavit će se s Mattom Damonom u filmu 'Stillwater' redatelja Toma McCarthyja, a uskoro počinje i snimanje biografskog filma Ridleyja Scotta 'Gucci', u kojemu će Maurizija Guccija glumiti Adam Driverm, a njegovu bivšu suprugu Lady Gaga.
Na Netflixu nedavno objavljena četvrta sezona trebala je biti i zadnja, no postoje naznake da tako ipak neće biti. Naime serija je ostvarila neočekivani uspjeh preko Velike bare, a od treće i četvrte sezone producentu Besnehardu javlja se sve više međunarodnih zvijezda koje nude svoje usluge. Simpatije prema seriji izrazile su čak Nicole Kidman i Jennifer Aniston, a njihove bi usluge rijetko tko mogao odbiti.
Besnehard je nedavno rekao da će u svakom slučaju snimati film, a za želje televizijskih gledatelja da vide i petu sezonu u nekom obliku rekao je da se razmišlja i o tome te da je misle snimiti u SAD-u.