Prema novom izvješću, Appleov izlet u streaming biznis još uvijek se nalazi duboko u minusu
Prema anonimno izvještenom članku, objavljenom prošlog tjedna u publikaciji The Information, pretplatnička usluga Apple TV+ stvara gubitke veće od milijarde dolara godišnje.
Tehnološki div troši oko 4,5 milijardi dolara godišnje na sadržaj, što je manje od pet milijardi dolara, koliko je trošio prethodnih godina, navodi se u članku.
Apple TV+ - koji nudi gotovo isključivo originalni sadržaj - prema procjenama ima oko 45 milijuna pretplatnika.
Naravno, milijarda dolara godišnjih gubitaka praktički je zaokružena pogreška za Apple u kontekstu njegova ukupnog poslovanja, uglavnom temeljenog na prodaji iPhonea.
Kompanija je ostvarila 391 milijardu dolara prihoda i neto dobit od 93,7 milijardi dolara u fiskalnoj godini završenoj u rujnu 2024. godine.
Međutim ne otkrivaju financijske podatke ili metrike pretplatnika za Apple TV+.
Streaming poslovanje dio je Appleova segmenta usluga, a uključuje Apple Music, App Store i druge linije poslovanja. Prihodi u segmentu usluga dosegnuli su 26,3 milijarde dolara za četvrti kvartal 2024. godine, što je porast od 14 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Nagrađivani filmovi i serije u ponudi
Serije u ponudi uključuju dobitnika Emmyja 'Ted Lasso' s Jasonom Sudeikisom (nedavno obnovljenom za četvrtu sezonu) i 'The Morning Show' s Jennifer Aniston i Reese Witherspoon u glavnim ulogama, kao i druge popularne naslove, poput serija 'Severance', 'Silo', 'Shrinking', 'Bad Sisters', 'Slow Horses' i brojnih drugih.
Filmovi na usluzi uključuju 'Ubojice cvjetnog mjeseca' Martina Scorseseja, Oscarom nagrađeni 'CODA', 'Povedi me na Mjesec' sa Scarlett Johansson i Channingom Tatumom, 'The Family Plan' s Markom Wahlbergom i Michelle Monaghan, akcijsku komediju 'Wolfs' s Georgeom Clooneyjem i Bradom Pittom te 'The Instigators' s Mattom Damonom i Caseyjem Affleckom.
Usluga koja nije dostupna u Hrvatskoj
Apple TV+ u SAD-u košta 9,99 dolara mjesečno (ili 99,99 dolara godišnje). Među glavnim pretplatničkim streaming uslugama, to je jedina koja ne nudi jeftiniju opciju s oglasima. Pokrenuta je u studenom 2019. i dostupna u više od 100 zemalja i regija, ali ne i u Hrvatskoj.
Kako se tvrdi u izvješću The Informationa, nije jasno koji postotak od 45 milijuna korisnika Applea TV+ plaća uslugu 10 dolara mjesečno, a koliko ih uživa u sadržaju na sniženim ili besplatnim računima.
Osim toga, Apple u Americi nudi besplatna tri mjeseca te usluge kupcima novih iPhonea, iPada, Apple TV-a ili Macova, pa je zaključak da je mjesečni prosječni prihod po korisniku Applea TV+ zasigurno manji od 10 dolara.