BRUCE TUCHMAN ZA TPORTAL:

'Ova je regija savršena za investiranje i rast'

18.03.2014 u 15:30

Bionic
Reading

Predsjednik mreže poznate po hit-serijama 'Na putu prema dolje' ('Breaking Bad') i 'Momci s Madisona' ('Mad Men') u ekskluzivnom intervjuu za tportal.hr otkriva zašto je AMC/Sundance Channel vodeći televizijski brend, koja mu je omiljena serija te koja je važnost New Europe Marketa 2014. za našu regiju

New Europe Market u Dubrovniku već drugu godinu zaredom okuplja vodeće profesionalce globalne medijske industrije. Bruce Tuchman, predsjednik AMC/Sundance Channel Globala, prvi put dolazi u regiju, a na NEM-u će predstaviti svoju kompaniju i nove modele filmskog i televizijskog poslovanja.

'Kada govorimo o nezavisnim filmovima i nezavisnom sadržaju, Sundance Channel jedan je od rijetkih brendova koji ima nevjerojatno dobru reputaciju. To je ono što AMC/Sundance Channel čini poželjnim. Naša je misija nastaviti, na kamenu temeljcu koji je postavio Sundance Film Festival, graditi nekonvencionalne, svježe, često ne pretjerano gledane i neeksponirane sadržaje u svim dijelovima svijeta. Isto tako, AMC-ov brend ima puno sadržaja koji prirodno stiže iz naše sestrinske tvrtke AMC Networks, a koji je razvio zavidnu reputaciju kroz produciranje originalnih drama visoke kvalitete. Te drame su nekonvencionalne, revolucionarne, a opet, jako popularne', objašnjava Tuchman dodavši kako 'nas ove dvije komponente čine poželjnima u cijelom svijetu te su potaknule naš nevjerojatno brz rast tijekom prošlih pet godina, otkad smo počeli predstavljati kanale na međunarodnim tržištima. Naš je brend prisutan u 64 zemlje diljem svijeta'.

AMC/Sundance poznat je po kvaliteti produkcije, no mislite li da postoji još nešto što vas razlikuje od drugih TV brendova visoke kvalitete?

Postoji nešto zajedničko svim brendovima u TV industriji – svi smo dio trenutačne renesanse u razvoju dramskih programa visoke kvalitete. Od 'Downton Abbeyja', preko originalne skandinavske verzije 'Ubojstva', do, naravno, trenutačne situacije u SAD-u, svi ističemo težnju za visokom kvalitetom. Ono što razlikuje AMC/Sundance jest to što trenutačno sjedim u svom uredu i gledam plakate hitova 'Na putu prema dolje', 'Momci s Madisona' i 'Živi mrtvaci', nekih od najcjenjenijih i kultnih serija u povijesti. Spomenute serije nisu producirane u dugačkim vremenskim razmacima. Jedinstveni smo po tome što su se ove revolucionarne serije razvile više-manje u isto vrijeme.


U svojoj opsežnoj karijeri radili ste na razvoju velikog broja kanala na međunarodnim tržištima. Treba li se kanal pri predstavljanju određenoj regiji njoj i prilagoditi ili je kvalitetan sadržaj univerzalan?

Kad se sve zbroji, mislim da je odličan sadržaj ipak univerzalan. Uzmite, na primjer, seriju poput 'Momaka s Madisona' koja je popularna u cijelom svijetu. No iako je dobar sadržaj univerzalan, sve osim njega ovisi o tržištu. Za sadržaj visoke kvalitete već je razvijeno globalno tržište, no veliki faktor su i lokalna tržišta te sadržaj koji privlači lokalnu publiku u koju se ne mora nužno toliko investirati.

Isto vrijedi i za brendove. Sundance je, kako sam spomenuo, već dobro utemeljen brend poznat po visokoj kvaliteti. Postoje drugi veliki globalni brendovi i važno je da su na svakom tržištu prisutni različiti brendovi, s obzirom na to da se korisnici obično ne usredotočuju na samo jednu stvar. Korisnici žele imati pristup najboljem sadržaju koji postoji, produkciji visoke kvalitete, odličnim dramama i fantaziji koja ih odvlači u druge svjetove, ali u isto vrijeme žele biti povezani s lokalnim područjem, bez obzira na to jesu li to samo vijesti i vremenska prognoza.

Koji je AMC-ov pristup europskom tržištu i kako se razlikuje od pristupa ostalim tržištima?

Trudimo se rasprostraniti brend Sundance i druge proizvode na što više tržišta. Već sam spomenuo da smo prisutni u 64 zemlje kroz Europu, Latinsku Ameriku, Aziju, Bliski istok i Sjevernu Afriku. Naš pristup europskom tržištu sličan je pristupu drugim područjima. Trudimo se postići dvije stvari: prvo, promatramo tržište i želimo biti sigurni da postoji uvjerljiva i privlačna strategija kako doprijeti do publike, a opet ostati vjeran svojoj misiji pružanja novog, nekonvencionalnog sadržaja visoke kvalitete koji nije već prisutan na tržištu te drugo, naše poslovanje dio je razumnog ekonomskog plana koji dokazuje povratak investicije. Možda se čini previše apstraktnim, ali to je naš način poslovanja u cijelom svijetu, uključujući i Europu.

Koji potencijal vidite u regiji Srednje i Istočne Europe?

Ova je regija golema što se tiče veličine populacije te je relativno još neistražena u usporedbi sa zapadnim tržištima ili SAD-om. Mogućnosti su beskrajne te smatramo da će prodiranje u nju i dalje biti brzo i efikasno. Srednja i Istočna Europa je mjesto na kojem se mora biti kada govorimo o investiranju u poslovanje. Regija u kojoj živite je regija u koju se želimo implementirati i rasti. Osobno, jako mi je stalo do ove regije te pratim njezin razvoj više od 20 godina.

Hoće li AMC/Sundance promovirati lokalne sadržaje?

Sundance Channel proizvodi sadržaj diljem svijeta. Razvijamo puno originalnih drama, no također kupujemo dramske sadržaje iz drugih zemalja. Velik je fokus na nezavisnom filmu koji obuhvaća sve ciljane skupine i sve žanrove, no isto tako kupujemo filmove koji su svježe stigli s velikih filmskih festivala. Naš sadržaj pomno je odabran, kvalitetno produciran i emitiran unutar samo nekoliko tjedana od kraja produkcije; želimo i dalje istraživati svijet filma u svakom od naših tržišta. Definitivno nas zanimaju i lokalni filmovi, želimo kupovati i lokalni sadržaj tržišta na kojima poslujemo.


Smatrate li da nelinearna distribucija utječe na kvalitetu TV sadržaja? Kako se AMC prilagodio drukčijim zahtjevima gledatelja?

Apsolutno, rekao bih da je digitalna revolucija promijenila igru. Prije digitalne ere, analogna televizija nije imala vizualnu i zvučnu kvalitetu koju imamo sada. Danas, prije čitanja novog scenarija, prvo treba obratiti pozornost na komponentu koja će vas oboriti s nogu te se treba istražiti tekstura i autentičnost potencijalne serije. Kroz HD emitiranje možete primijetiti detalje i sitnice na stolu Dona Drapera. Ovakvu vrstu detaljnosti nije bilo moguće postići prije digitalne ere, a kamoli prije HD-a. Pogotovo sada, u svijetu gledanja sadržaja na korisnički zahtjev, gledanje televizije postalo je sveobuhvatno iskustvo. Tehnologija zahtijeva rezultate od pružatelja sadržaja koji prije nisu bili faktor. Nije riječ samo o vizualnim i zvučnim efektima, to bi bilo prilično površno; inteligencija današnjeg sadržaja mora parirati inteligenciji tehnologije. Kako će se tehnologija nastaviti razvijati, tako će se korisnicima pružiti sve više izbora te će im dopustiti da imaju sve više zahtjeva oko toga što i gdje žele gledati.

Kojom ste TV serijom trenutačno opsjednuti?

Veliki sam fan 'Živih mrtvaca'. Gledam ih od prvog dana i jedva čekam svaku novu epizodu. Ali moram istaknuti da su mi 'Momci s Madisona' promijenili život. To mi je i dalje najdraža serija. Vjerojatno zato što je i moj otac bio dio prodajne industrije u to vrijeme te su me šezdesete uvijek fascinirale. 'Momke s Madisona' sam počeo gledati od prve epizode te su mi odmah oduzeli dah.