Izraelski autor komedija i kreativni direktor na njemačkom programu Pro7 Omri Marcus u Huffington Postu je 'otkrio' recept bez kojeg danas nema dobre, bolje ni najbolje televizijske zabave
Suvremeni televizijski gledatelji, za razliku od nekadašnjih, imaju dvosmjeran odnos sa sadržajem koji konzumiraju. Poklanjajući dio svoje pažnje i vremena televiziji, oni zauzvrat žele biti zabavljeni, šokirani, oduševljeni, a ponekad i poučeni. Kazna za izostanak očekivanog je brza i drastična – promjena kanala, surfanje po netu i Facebooku, a ponekad i gašenje televizora. Autori televizijskih serija, šouova i kvizova moraju se svim silama potruditi kako bi to izbjegli te zadržali nikad raspršeniju pažnju gledatelja. Evo što kao rješenje nudi kreativni direktor na njemačkom programu Pro7 Omri Marcus
Zanimljiva priča i neočekivani obrati
U osvajanju, ali i zadržavanju pažnje gledatelja ključnu ulogu, tvrdi Marcus, imaju pisac i osoba zadužena za obrate. Pisac kroz TV prozor, pardon, ekran, nudi gledatelju imaginarni svijet u kojemu vladaju neka nova, ali gledatelju razumljiva pravila igre. Zavodljivošću ga uvlači u sebe, a njegovo raspoloženje mijenja od ravnodušja do znatiželje.
Kad se gledatelj dovoljno snažno 'zakači' na priču, na scenu stupa čovjek zadužen za obrate. Njegov zadatak je jednostavan – ne dopustiti da gledatelju padne zanimanje za emisiju. Čini to rušenjem stabilnosti imaginarnog svijeta iznenadnim šokovima i napetostima. Obrati mogu biti nešto veliko i začudno, poput situacije u kojoj se premijer pred kamerama mora poseksati sa svinjom u seriji 'Crno zrcalo', ali i naizgled male stvari poput čupanja dlaka na stražnjici u reality seriji 'Kardashians'. Taj 'sukob' pisca i osobe od obrata stvara dinamiku i promjene koje, ako su dobro raspoređene, uspješno zadržavaju pažnju gledatelja.
Taj recept, kaže dalje Marcus, primjenjiv je na sve vrste serija, od drama i trilera do humorističkih serija, ali i na kvizove, reality showove pa čak i nogometne utakmice. Razlog je jednostavan – sve su to emisije kojima je cilj zabaviti te im je u tu svrhu silno potreban jak sadržaj s potencijalnim nezaboravnim trenucima. Možda će zvučati čudno, ali i 'Igra prijestolja' i 'Kuća od karata' i 'Kardashians' sadrže iste osnovne mehanizme i sve te serije imaju sličnije ciljeve no što biste očekivali. Kod svih njih, bez obzira na veličinu i zanimljivost same priče, doći će do pada interesa ako izostane pravi obrat ili se pak obrat dogodi likovima za koje ne marimo previše.
U kvizu današnjice znanje nije dovoljno
Nekad gledatelji nisu bili toliko strogi i nesmiljeni kritičari te su prihvaćali i emisije koje su sadržavale dobru priču, bez previše uzbuđenja i obrata. U današnje vrijeme 'tek' dobra priča nikako nije dovoljna, što odlično pokazuju suvremeni TV kvizovi u kojima autori priče i obrata također moraju zasukati rukave.
Autor priče odabire slojevite natjecatelje koji osim znanja, nude zanimljive, po mogućnosti dramatične životne priče. Obrati u emisiji će im u jednom trenutku omogućiti da promijene svoje tužne sudbine, a već sljedeći trenutak im možda sve uzeti. Upravo zbog toga, u kvizovima posljednjih godina sudjeluje uglavnom jedan natjecatelj (poput 'Milijunaša' i 'Sve u 7'), a nagrade su izuzetno velike. Na taj način gledatelj stigne upoznati natjecatelja, a dobitak ili gubitak velike nagrade pružaju mogućnost čudnovatog obrata u tom, gledatelju sad već bliskom, životu.