Opsesivni skupljači automobila
Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo
Opsesivni skupljači automobila
Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo
OPSESIVNI SAKUPLJAČI AUTOMOBILA
Chuck Palumbo je bivši hrvač u potrazi za novom karijerom. Rick Dore je poznati guru za 'frizirane' automobile u potrazi za izvorom starih automobila. Zajedno, oni tvore SLAM – garažu koja će iscrpiti i posljednje zalihe sa skladišta klasičnih američkih oldtimera. Što o svom poslu kažu ovi 'Opsesivni sakupljači automobila', saznajte u kratkom intervjuu, a njihov televizijski šou pratite na Discovery channelu od nedjelje, 18. svibnja, s početkom u 19 sati
Kako je došlo do ideje za pokretanje vašeg televizijskog šoua?
Chuck Palumbo: Rick i ja smo sve započeli. Razmjenjivali smo ideje i ova nam se učinila stvarno dobrom. Željeli smo je realizirati. Obojica volimo automobile i sam je koncept serijala dobar.
Rick Dore: Osmislili smo taj zanimljivi format koji smo predstavili Discoveryju i snimanje je započelo odmah potom.
Postoji li auto vaših snova?
Chuck Palumbo: Ja želim Camaro Z28 RS iz 1959. To je moj auto iz snova, nikad ga nisam imao.
Rick Dore: Za mene je to ’36 Bugatti, 57 Atlantic Coupe.
Vjeruje se da automobili govore mnogo o osobi koja ih vozi. Da sebe morate opisati kao model nekog automobila, koji bi to bio?
Chuck Palumbo: Pa modeli iz kasnih 60-ih i ranih 70-ih, kad su se proizvodili 'auti s mišićima'. Bili su veliki, brzi, snažni, glasni, mislim da me takvi automobili jako dobro opisuju.
Rick Dore: Kod automobila se uvijek radi o stilu i stavu, mene savršeno opisuje auto koji sam upravo dovršio, Black Pearl.
S koliko ste se godina posvetili automobilima i koliko vam je trebalo da postanete profesionalci u svom poslu?
Chuck Palumbo: Ja sam počeo s 14 godina, radio sam na svojem prvom autu. U ovom poslu uvijek učiš. Sad se smatram profesionalcem, ali još uvijek učim, gledam, smišljam nove koncepte.
Koji je najveći izazov s kojim ste se susreli u vrijeme snimanja šoua?
Rick Dore: Zarada!
Chuck Palumbo: Moram se složiti s Rickom. Najveći je izazov profitirati s tim starim automobilima, jer obnova je iznimno skupa. Budžet nam je uvijek izazov.
A što se tiče automobila?
Rick Dore: Za mene ’55 Pontiac.
Jeste li ikad nakon restauracije neke olupine, kad je automobil zasjao u punom sjaju, jednostavno poželjeli kupiti ga za sebe umjesto tražiti kupca?
Rick Dore: Bio je to Mercury iz 1950. To je jedan od automobila zbog kojih se bavim ovim poslom. Odlično smo odradili posao, brzo smo ga obnovili, i bilo mi je teško predati ključeve nekome drugome.
Koji automobili čine vašu privatnu kolekciju?
Rick Dore: U mojoj se kolekciji ističu klasici ’51 Mercury, 1935 Auburn Speedster i ’35 Delahaye, ostalo su samo automobili.
Chuck Palumbo: Moja se kolekcija u biti više sastoji od motocikala. Ali upravo za sebe završavam Camaro Z28 RS iz 1970, a imam i Corvette Stingray iz 1965. To je to od klasika.
James Hetfield iz grupe Metallica jednom je izjavio da kad se radi o izradi automobila po narudžbi, Rick predstavlja zasebnu ligu. Za koje ste sve poznate osobe radili automobile?
Rick Dore: Od sredine 90-ih surađivao sam s brojnim poznatim osobama i kroz rad na automobilima postali smo više od poznanika. Ali s nekima vjerojatno više ne bih bio prijatelj ako bih otkrio o kome se radi, ako me razumijete. James je odličan lik, jako je ponosan na ono što smo napravili i voli pričati o tome.
Imate stvarno mnogo iskustva u kupovini rabljenih automobila. Možete li podijeliti neke savjete na što sve ljudi moraju misliti kad kupuju auto od nekoga, što vlasnici žele sakriti, koja su najčešća oštećenja koja prikrivaju i kako?
Chuck Palumbo: Krenimo prvo s karoserijom. Oštećenja od udaraca, korozija… Mnogi automobili su bili sudionici nesreća, čije oštećenja mogu u bitnome narušiti i sigurnost auta. Većina takvih stvari može se prekriti bojom. Što se tiče mehanike, iskoriste prednosti dostupnosti informacija u današnje vrijeme i provjerite kako su ljudi zadovoljni s vrstom motora ili primjerice prijenosa na određenom modelu. Odlučite koji auto želite, upišete model i godinu u tražilicu i dobijete informacije iz prve ruke od ljudi koji su takav automobil kupili. To uistinu pomaže, a primjerice mi prije 15ak godina nismo imali takvu mogućnost provjere.
Chuck, pomažu li vam mišići koje ste stekli godinama trenirajući hrvanje da uvjerite tvrdoglave vlasnike da prodaju auto?
Chuck Palumbo: Kad bih ljude plašio ljude ili u takvim situacijama doslovno koristio svoje iskustvo profesionalnog hrvača, sad bih vjerojatno bio u zatvoru, pa ne radim takve stvari. Ali činjenica je da ljudi kad me vide prvo pomisle da ću biti agresivniji u pristupu ili nametljiv. Kad me upoznaju ugodno se iznenade.
Zašto ljudi kupuju stare renovirane automobile?
Rick Dore: Ljudi se sjećaju vremena kad su bili djeca, kad su sjedali u te sad vintage automobile koji su tad bili najnoviji modeli… ili su ih samo s divljenjem gledali kako prolaze ulicom. Takve stvari vraćaju uspomene, i to u pravilu uvijek lijepe uspomene.
S kojim se problemima susrećete kod popravljanja automobila?
Chuck Palumbo: Najteže je pronaći originalne dijelove starih automobila. To je stvarno najveći problem.
Rick Dore: Drugo mjesto zauzima cijena tih dijelova. Ljudi znaju da su rijetki i onda su cijene paprene.
Najčudnije mjesto u kojem ste kupovali automobile bilo bi?
Rick Dore: Fallon, Nevada, mali gradić u pustinji. Baš neobično mjesto.
Chuck Palumbo: To je grad iz filma Erin Brockovich, ako ste gledali film, znate o čemu pričamo.
Najveća zarada i najveći gubitak u vašim restauracijama automobila bile su?
Chuck Palumbo: Nekad stvarno nismo zaradili ni novčića. Bilo je čak situacija da smo dodatno ulagali vlastiti novac. Ali ponekad zaradimo i stvarno pristojne svote.
Rick Dore: Stvar je u ravnoteži.