Zabavni format 'X-Factor', koji je uspio promijeniti svjetsku glazbenu industriju, dolazi u Srbiju od 2013. Glazbeni šou bit će produciran na regionalnoj razini, ali se zasad ne zna koja će ga televizija emitirati
Licencu za 'X-Factor', šou koji je primjerice lansirao najpoznatiju škotsku domaćicu Susan Boyle i Leonu Lewis, otkupila je beogradska produkcijska kuća MBH, ali se još ne zna na kojoj će se televiziji prikazivati, piše Blic. Televizije se zasad ne interesiraju otvoreno za emitiranje ovog programa, ali kako se procjenjuje da će programu šou gledati i izvan granica Srbije, borba za 'X-Factor' tek predstoji.
Inače, iza ovog šoua stoji Simon Cowel, jedna od najmoćnijih svjetskih glazbenih producenta kojem je ovaj format donio slavu i novac.
Od sličnih muzičkih emisija ovaj se razlikuje po tome što članovi žirija dobivaju kandidate kojima su mentori tijekom čitavog natjecanja.
Kandidati su podijeljeni na muške i ženske, zatim na dvije starosne grupe, do 25 godina i preko 25 godina, kao i na duete. Natjecanje je podijeljeno u pet faza: u prvoj kandidati dolaze na audiciju kod producenata, druga su faza audicije pred žirijem, a zatim slijedi 'bootcamp' u kojem odabrane natjecatelje kamere prate 24 sata dnevno. U četvrtoj fazi kandidati odlaze u kuće članova žirija na mentorsko podučavanje. Tek kada prođu sve faze eliminacije, nastupaju uživo.
Tročlani žiri koji odlučuje o sudbini natjecatelja smatra se najbolje plaćenim žirijem neke zabavne emisije, a brojne svjetske zvijezde vode prave male ratove kako bi sjele u famoznu stol. Cowel je navodno ponudio Beyonce pola milijarde dolara. No ako novopečena mama odbije, ne njezino će mjesto doći Mariah Carey za upola manju svotu, piše Blic.