Nakon teškog sudara Julesa Bianchija s traktor-dizalicom tijekom Velike nagrade Japana ponovo sve više stručnjaka poziva na uvođenje zatvorenih kokpita u Formulu 1, koji bi zaštitili trenutno najugroženiji dio vozačevog tijela – njegovu glavu...
Sigurnost F1 bolida izuzetno je napredovala u posljednjim desetljećima. Upravo je nevjerojatno da je Robert Kubica preživio bez težih ozljeda zabijanje u zid u Montrealu 2007. godine, a isto vrijedi i za Marka Webbera u Valenciji 2010. godine. No, i dalje imaju jednu veliku slabost, a to je izloženost glave potencijalnim opasnostima, koju kaciga ne može u potpunosti zaštititi.
Prošle godine intenzivno se govorilo o uvođenju zatvorenih kokpita u elitno automobilističko natjecanje, nešto što imamo na utrci izdržljivosti '24 sata LeMansa' među najbržim prototipovima. Opruga koja je odletjela i pogodila u kacigu Felipea Massa te ga teško ozlijedila 2009. u Budimpešti, kao i umalo fatalni sudari Wurza i Coultharda 2007. u Melbourneu, Schumachera i Di Reste 2010. u Abu Dhabiju, a također i opasni komadi guma Pereza koje su umalo pogodile Alonsa u Silverstoneu prošle godine jasno pokazuju da zatvoreni kokpit može dramatično povećati sigurnost vozača na stazi.
Nakon grozne nesreće Julesa Bianchija ponovo se aktualiziralo pitanje uvođenja zatvorenih kokpita. Mnogi stručnjaci su putem medija digli glas i pozvali na takvo rješenje, nešto što bi zauvijek promijenilo izgled bolida Formule 1. Bi li takvo rješenje pomoglo Francuzu? S obzirom da mu je u sudaru potpuno uništena zaštita od prevrtanja iza njegove glave, što nije viđeno u F1 u posljednjih 20 godina, teško je reći od kakvog bi materijala trebao biti taj kokpit da izdrži, no sasvim sigurno se radi o rješenju koje će FIA uzeti u obzir u budućnosti.
Također je sigurno da će ova nesreća začepiti usta kritičarima koji su ismijavali česte izlaske sigurnosnog automobila u modernoj Formuli 1, uz komentare da su u 'zlatno doba' prije trideset godina vozači vozili i u puno gorim uvjetima. Nažalost, današnji F1 bolidi nisu dizajnirani za vožnju po ekstremno mokroj stazi, a vozači nemaju prilike zbog strogih pravila testirati svoje sposobnosti u 'močvarnim' uvjetima tijekom godine. Zato FIA mora paziti na njihovu sigurnost, a razmaženi fanovi moraju shvatiti da se ovdje radi o životima njihovih ljubimaca, koji su itekako ugroženi kad stvari krenu po zlu...