Nakon sigurnih pobjeda Lewisa Hamiltona u Spielbergu i Silverstoneu, ovaj vikend na rasporedu je Velika nagrada Mađarske, na kojoj bi Red Bull i Ferrari trebali predstavljati veću prijetnju 'srebrnim strijelama'...
Utrka u Mađarskoj dio je kalendara Formule 1 od 1986. godine. Iako se elitno automobilističko natjecanje u posljednjem desetljeću okrenulo velikim tržištima, Hungaroring iz godine u godinu opstaje i niti jedne sezone nije otkazan te ima ugovor do 2022. godine.
Vrućina, lijepe djevojke, teško pretjecanje. Tako je opisao F1 spektakl u Budimpešti Mark Webber prije nekoliko godina. U prošlosti ovdje smo vidjeli nekoliko zanimljivih utrka. U sjećanju nam ostaju prve pobjede u karijeri Jensona Buttona 2006. te Heikkija Kovalainena 2008. godine, kao i krasan nastup Damona Hilla u Arrowsu 1997. koji je završio kvarom u zadnjem krugu te čudesna vožnja i pobjeda Michaela Schumachera s tri ulaska u boks 1998. godine.
U zadnje dvije sezone imali smo fantastične utrke: pobjedu Daniela Ricciarda u Red Bullu koji je u posljednjim krugovima prešao Hamiltona i Alonsa na stazi 2014. godine te onu Vettela ispred dva Red Bulla Kvjata i Ricciarda u dramatičnoj jurnjavi prošle godine.
Kao i na mnogim drugim stazama, Schumacher je na čelu najuspješnijih s četiri pobjede, ali tamo nije sam. Toliko puta slavio je i Lewis Hamilton, koji će ove godine ponovo pokušati skinuti njemačkog velikana s vrha i postati kralj Mađarske. Riječ je o jednoj od omiljenih staza 30-godišnjeg Britanca, uz Montreal i Singapur, na kojoj ga je jako teško pobijediti, posebno sada kada ima šampionski bolid kojim upravlja. No, nije imao uspjeha na njoj posljednjih godina.
Hungaroring je staza puna izazova, prava vozačka. Dugačka je 4.381km, sastoji se od 14 zavoja, a u prošlosti je najveća nada za pretjecanje bila startno-ciljna ravnina. Nova tehnologija pohranjivanja energije te problematične Pirelli gume omogućuju vozačima ove sezone napade i na nekim drugim mjestima.
Prvi zavoj u Budimpešti mjesto je s najviše međusobnih sudara vozača. Prolazi se u drugoj s oko 90km/h, a dobar izlaz nužan je za sljedeći zavoj, jednako oštar, na kojem je bilo pregršt vozačkih pogrešaka u prošlosti te ponešto hrabrih pretjecanja. Slijedi kratka ravnina pa središnji atraktivni kompleks zavoja, u kojem izdvajamo dugi peti koji se prolazi s 150km/h pa slijedi oštro kočenje i zahtjevni dvostruki zavoj.
Nakon ove šikane slijedi niz srednje brzih zavoja na kojima je držanje bolida krucijalno za brzi krug, a zatim desni zavoj broj 12 koji traži oštro kočenje i precizan prolazak s oko 115km/h. Zadnja dva zavoja su iznimno duga i potrebno je savršeno pogoditi putanju kako bi vozač izgubio što manje vremena te izašao na startno-ciljnu ravninu s optimalnom brzinom.
Pirelli vozačima za ovu utrku nudi srednje tvrde, mekane i supermekane gume. Bit će zanimljivo vidjeti koje će bolje funkcionirati u nedjelju. DRS zone su na startno-ciljnoj ravnini te uoči drugog zavoja, gdje očekujemo i većinu napada te pokoje pretjecanje. Neće ih biti previše. Prognoza vremena najavljuje sunčano vrijeme i idealne uvjete za utrkivanje.
Favoriti ostaju vozači Mercedesa, Lewis Hamilton i Nico Rosberg koje nakon Silverstonea dijeli samo jedan bod na vrhu. Imaju na raspolaganju bolid koji je dominantan gotovo svugdje, no na Hungaroringu bi ga Red Bull mogao ugroziti.
Poput Monaka, zavojita staza trebali bi odgovarati Ricciardu i Verstappenu pa nas čeka neizvjesna borba za pobjedu. Ne smijemo zaboraviti niti da je prošle godine Sebastian Vettel pobijedio ovdje u Ferrariju kojem ljetna vrućina tradicionalno u utrci paše pa ga ne treba prerano otpisati, kao ni Kimija Raikkonena.
Subotnje kvalifikacije kao i nedjeljna utrka na rasporedu su u 14 sati. Ne propustiti!