Strateška grupa Formule 1 odlučila je od sljedeće sezone obaveznim na bolidima uvesti Halo koncept zaštite glave vozača, što je mnoge iznenadilo i izazvalo različite reakcije...
Podsjetimo, u posljednjih godinu dana testirani su različiti modeli zaštite glave vozača uključujući i kupolu te vizir, no na kraju je odlučeno kako će Halo koncept biti taj koji ćemo imati sljedeće sezone na svim bolidima.
Radi se o šipkama koje se nalaze oko kokpita bolida, a položaj središnje izaziva najviše kritika, no navodno značajno ne smanjuje vidno polje vozačima kojima je drago da se ipak čini korak naprijed u njihovoj zaštiti, jer nakon smrti Justina Wilsona svima je jasno koliku štetu otpale krhotine pri velikim brzinama mogu napraviti onome tko nezaštićen sjedi za volanom bolida.
'Poštujemo i podržavamo inicijativu FIA-e da sport učini sigurnijim. Halo možda estetski nije najljepše rješenje, ali mi vozači ćemo nastaviti pritiskati za volanom, što je ipak ključ rasta popularnosti Formule 1,' izjavio je Alexander Wurz, prvi čovjek Udruženja F1 vozača.
Što se pak momčadi tiče, vjeruje se da je jedino Ferrari zadovoljan ovim rješenjem, a posebno ogorčeni su u Mercedesu.
'Testirali smo Halo, kupolu i vizir kao zaštitu kokpita. Niti jedno rješenje nije nas u potpunosti zadovoljilo. U toj situaciji moraš donijeti odluku, a Halo je kriva odluka,' izjavio je jedan od članova uprave 'srebrnih strijela', bivši F1 prvak Niki Lauda koji dodaje:
'FIA je Formulu 1 učinili najsigurnijom što može biti. Opasnost od kotača koji lete je eliminirana, jer su čvršće povezani. Rizik za vozače danas je minimalan. Pokušavamo se približiti navijačima, a sada je to uništeno pretjeranom reakcijom. Halo uništava bit trkaćih bolida.'
Reakcije javnosti i stručnjaka su pak slične. Martin Brundle nazvao je Halo istinski ružnim rješenjem, a mnogi se s tim slažu. No, navikli smo se na svakakve novosti na F1 bolidima, valjda ćemo i na ovu...