Velika nagrada Australije vožena prošle nedjelje pokazala nam je kako bi mogla izgledati ova godina Formule 1. Dobro je što Mercedes više nije premoćan kao prije i što padaju rekordi, ali zabrinjavaju problemi s pretjecanjem, mali broj ulazaka u boks i veliki zaostaci ekipa koje su bile blizu vrha u prethodnoj sezoni...
Formula 1 ušla je u svoju novu fazu, a pobjeda Sebastiana Vettela na otvaranju sezone u Melbourneu definitivno je razveselila ljubitelje elitnog automobilističkog natjecanja, jer čini se da je nepobjedivosti Mercedesa konačno došao kraj.
Također vesele i rekordi koji će ove sezone definitivno padati. Naime, Lewis Hamilton vozio je na kvalifikacijama krug 1:22.188, nikad dosad viđen na stazi Albert Park, a slično se očekuje i na ostalim utrkama ove sezone, jer novi bolidi s proširenim gumama bolje drže u zavojima i jednostavno su najbrži dosad.
No, Australija nam je otkrila i neke vrlo zabrinjavajuće stvari koje jako podsjećaju na 2010. godinu, kada smo imali možda i najdosadnije utrke u povijesti sporta.
Pretjecanja je teško izvesti
Na stazi Albert Park gotovo da i nije bilo pravih pretjecanja u utrci. Vidjeli smo tek jedan značajan troboj Alonsa, Ocona i Hülkenberga no on je bio plod kvara na bolidu Španjolca koji je očajnički s tim problemima pokušavao zadržati konkurenciju iza sebe. Čini se da je široke nove bolide teže slijediti nego prije, a kamoli proći. Ako se to potvrdi i na bržim stazama poput Šangaja koji slijedi, odluke će u utrkama padati isključivo u boksu, što se neće svidjeti ljubiteljima sporta
Jako malo ulazaka u boks
Pirelli je za ovu sezonu kreirao gume koje mogu izdržati dulje nego prethodnih godina kako bi vozači mogli voziti na samom rubu, a ne kalkulirati. To se možda sviđa sudionicima natjecanja, ali krajnji rezultat je jako malo ulazaka u boks pa bismo mogli gledati samo po jedan za svakog vozača u utrkama ove sezone, što dodatno smanjuje neizvjesnost. Ako pretjecanja ne budu moguća, a ulazak u boks samo jedan, praktički će se gotovo sve rješavati već na samom startu
Razlike između bolida su ogromne
Ferrari je dostigao Mercedes, što je pozitivno, ali ostatak društva kaska za najboljima i više nego prije. Red Bull se još koliko toliko drži u blizini, ali Williams i Force Indija koji su bili pri vrhu prošle sezone dosta su potonuli i teško mogu ostati u istom krugu s pobjednikom. Veliki korak unazad napravili su McLaren i Sauber koji sada zaostaju razočaravajuća dva kruga. Sve u svemu, na stazi je previše sporih bolida koji nemaju nikakve izglede ostvariti značajan rezultat i približiti se pobjedničkom postolju, a kroz sezonu bi se razlike mogle još i povećati
Kiša bi mogla biti problem
Ako već po suhom nema pretjecanja i razlike između bolida su ogromne, onda bi barem kiša mogla donijeti dramaturgiju. No, testiranje u Barceloni pokazalo je da je gotovo nemoguće po mokroj stazi slijediti drugog vozača, jer nove široke gume stvaraju toliki vodeni oblak da se uz njega vozi na slijepo, što je previše opasno. Čeka nas dakle u tim uvjetima mnogo kruženja pod sigurnosnim automobilom, a utrku poput prošlogodišnje u Brazilu možemo zaboraviti
Dakle, nova Formula 1 ima svojih dobrih i loših strana, a sljedeće utrke u Šangaju, Sočiju i Bahreinu pokazat će nam koje će prevagnuti ove sezone...