Kako je u četvrtak izviješteno, MUP je odlučio zakonski regulirati prometovanje električnih romobila i sličnih proizvoda na električni pogon koji su na tržištu. U javnu raspravu Ministarstvo je uputilo 'Obrazac prethodne procjene za nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama zakona o sigurnosti prometa na cestama'. U njemu se navodi da je u slučaju prometovanja električnih romobila i sličnih uređaja na električni pogon u praksi 'uočeno nepostojanje mogućnosti izricanja prekršajnih sankcija'
Postojeći Zakon o sigurnosti cestovnog prometa donesen je prije malo više od godinu dana, ali iako su na gradskim prometnicama već tada bile tisuće romobila i drugih prometala na električni pogon, njime nije reguliran status tih malih vozila, koja mogu razviti brzinu veću i od 30 kilometara na sat, javlja Jutarnji list.
U međuvremenu se na ulicama pojavila nova generacija e-romobila koji razvijaju brzinu i do 70 kilometara na sat. Oni bi se, prema sadašnjim odredbama, morali kretati samo prostorima namijenjenim pješacima. Naime u MUP-u su prije godinu dana objašnjavali da se e-romobili moraju kretati površinama kojima se kreću i pješaci, a njihovi vozači imaju dužnosti i obveze pješaka. Tada su tvrdili da ne raspolažu podacima o sudjelovanju vozača električnih romobila u prometnim prekršajima i nesrećama te da njihov status neće posebno regulirati u novom zakonu.
Slažete li se s time da i vozače električnih romobila, postoji li razlog za to, treba kažnjavati? Glasajte u našoj anketi.