VLASTITI MODEL

Japanski fintech div ulazi u utrku umjetne inteligencije

11.12.2023 u 10:06

Bionic
Reading

Rakuten planira pokrenuti vlastiti veliki jezični model umjetne inteligencije. Ne zna se još točno kad, ali bi trebao biti dostupan i drugim tvrtkama

Glavni izvršni direktor Rakutena Hiroshi Mikitani rekao je kako rade na vlastitom velikom jezičnom modelu (Large Language Model, LLM).

To su ogromni algoritmi obučeni na ogromnim skupovima podataka koji podupiru aplikacije umjetne inteligencije, kao što je OpenAI-jev ChatGPT.

Pod okriljem Rakutena su brojne tvrtke, u rasponu od bankarstva preko e-trgovine do telekomunikacija. Stoga na raspolaganju ima veliku količinu podataka za obuku vlastitog LLM-a.

Štoviše, Mikitani je uvjeren kako je riječ o jedinstvenom skupu podataka, kojeg namjerava koristiti interno za poboljšavanje operativne učinkovitosti i marketinga za 20 posto.

No, također planiraju ga ponuditi i drugim tvrtkama kako bi ga nadograđivale za vlastite potrebe, slično kao što to rade Amazon ili Microsoft.

Prednost domaćeg terena

Zasad nije jasno kad bi Rakutenov LLM mogao biti pušten u rad. Očekuje se kako bi do najave moglo doći u sljedećih nekoliko mjeseci.

Do danas su veliki američki i kineski tehnološki divovi lansirali vlastite velike jezične modele. OpenAI, Amazon i Google su među najznačajnijima u Sjedinjenim Državama. U Kini su predvodnici Baidu, Alibaba i Tencent.

Japanci donekle zaostaju za njima, ali pokušavaju ih ubrzano dostići. Telekomunikacijska grupa NTT objavila je ovog mjeseca kako će njen vlastiti LLM biti dostupan u ožujku.

Telekomunikacijski ogranak SoftBanka objavio je u studenom da je njegova računalna platforma za generativnu umjetnu inteligenciju već operativna.

Japanske tvrtke imaju priliku stvoriti LLM-ove specifične za japanski jezik, što im potencijalno daje prednost nad njihovim američkim i kineskim suparnicima, piše CNBC.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal ovdje i kliknite 'Prati'.