#IDARB

Ovu igru napravio je Twitter!

06.02.2015 u 12:00

Bionic
Reading

Ako ste mislili da izrada igara mora slijediti određenu formu, fascinantni slučaj Other Oceanovog naslova #IDARB razuvjerit će vas

Za prosječnog promatrača, pa čak i ljubitelja nezavisnih igara na prostoru Hrvatske, a možda i šire, pojam #IDARB možda ne znači previše. Za Mikea Miku i firmu Other Ocean Interactive ovih naoko nepovezivih pet slova znači puno. #IDARB odnosno It Draws a Red Box eksperiment je u razvoju videoigara koji je doista jedinstven te koji je, unatoč taktici razvoja, doživio uspjeh.

Radi se, naime, o igri za Xbox One koja izgleda kao da je rađena za one konzole koje kupite na tržnici i koje u sebi sadrže 250 'uzbudljivih' igara. Ono što je čini jedinstvenom, u drugu ruku, činjenica je da na je za njen dizajn odgovorno više tisuća tweetova i što je prokleto zabavna


Mika je, naime, u jednom privatnom tweetu objavio kako radi na konceptu/igri  labirinta u kojem stoji mali crveni kvadrat, te da doista ne zna kamo da krene s dizajnom. Ono što je naoko izgledalo kao mali večernji tweet u kojem developer kuka o pomanjkanju ideja eksplodiralo je u viralni kaos nakon što je čuveni Tim Schafer, tvorac Full Throttlea i jedan od glavnih faca u Double Fineu iz čiste sprdnje sugerirao da kocka donese krucijalnu odluku, te pokrene naraciju od te točke.


Rezultat je bio fascinantan. Na spomenuti tweet počeli su odgovarati mase Schaferovih followera koji su Mikeu nudili sugestiju što da kockica radi. Naravno, među odgovorima je bilo i bahatih trolova, no ekipa iza #IDARB-a ostala je zaprepaštena realnom količinom korisnih prijedloga. Kako bi iskoristili potencijal zajednice, počeli su ubacivati nasumične ideje u koncept i provjeravati kako bi funkcionirale.

Konačna ideja koja je uobličila #IDARB u igru koju znamo danas bila je sugestija dizajnera i novinara Brandona Sheffielda, mnogima poznatijeg kao urednika poznate stranice Gamasutra. On je, naime, sugerirao da u čitav koncept ubace golove i loptu! Rezultat je, nakon poprilično puno eksperimentiranja, bio hibrid ragbija, Speedballa, košarke i platformske makljaže tipa Super Smash Bros.

Da stvar bude još bolja, ideje nisu prestale dolaziti. Kako bi donekle akomodirali suludom broju kreativnih mislioca s Twittera, Other Ocean su odlučili čak implementirati cvrkutanje/tweetanje u vlastitu igru.

Ovo je, naravno, slijedilo nakon što su bili objeručke prihvaćeni od organizatora i posjetitelja na prošlogodišnjem GDC-u, te blagoslovljeni od ni manje ni više Microsofta koji je igru odlučio podržati i plasirati na Xboxu One kao naslov dostupan za download.

Ono na što #IDARB liči danas je čušpajz arkade i sporta u kojem iz čistog štosa promatrači mogu ubacivati nasumične efekte poput eksplozivnih lopti, obrnutih komandi i sličnih bedastoća pomoću hashtag komandi poslanih Twitterom. Ako vam do sada nije bilo jasno na što liči igra u svojem konačnom komercijalnom obliku, bacite pogled na njen foršpan.

#IDARB foršpan


Što Mike Mika misli o svemu ovome? Iskreno, impresioniran je. Ovo je doista bio jedinstven način izrade igre prije svega temeljen na moći zajednice. Činjenica je, doduše, da je iza njenog dizajna, ma koliko ona kaotično zvučala, ipak stajao tim koji je do neke mjere znao što funkcionira ili ne. #IDARB je bez obzira na to osebujan i kaotični naslov čija se metoda izrade zbog samih okolnosti njegovog nastanka, htjeli mi to ili ne, vjerojatno neće tako skoro ponoviti.