Donosimo vam savjete na što treba paziti i koje korake poduzeti kako biste mogli proći tehnički pregled bez problema
Tehnički pregled u Hrvatskoj je obaveza svake godine te spada u ono što vozači moraju obaviti ako žele registrirati vozilo. Pad na tehničkom produžuje vrijeme potrebno prije nego što možete legalno nastaviti voziti svoj automobil, stoga bi bilo dobro napraviti nekoliko stvari da si olakšate prolaz.
Prije svega dobro znati nekoliko tehničkih stvari o tehničkom pregledu. Možete ga obaviti bilo gdje u Hrvatskoj bez obzira na to gdje ste registrirali automobil, cijene su u svim stanicama za tehnički pregled iste, a moguće ga je obaviti prije isteka registracije odnosno trideset dana ranije ili u tekućem mjesecu kada registracija ističe. Dakle, ako imate vremena tehnički pregled obavite ranije.
Ako ste baš u gužvi, ne morate ići osobno, vaš automobil može na tehnički pregled odvesti bilo tko s važećom vozačkom dozvolom, a on uz vašu i svoju osobnu iskaznicu može uz postupak tehničkog pregleda obaviti i registraciju. Štoviše, možete mu dati i punomoć ovjerenu kod javnog bilježnika ako vam je potrebno da osobnu stalno imate kod sebe.
Ako želite skratiti vrijeme čekanja tijekom same procedure policu obaveznog osiguranja od automobilske odgovornosti možete sklopiti prije, također trideset dana, i s njom možete doći u stanicu za tehnički pregled. S druge strane, često u stanicama za tehnički pregled možete dobiti nekoliko ponuda za osiguranje od obvezne automobilske odgovornosti pa možda prođete jeftinije nego inače.
Najlakši način da sigurno prođete tehnički jest da prije njega automobil odvezete mehaničaru na pregled ili, još bolje, na servis. Posljednjih su godina pravila postrožena pa se i za sitne propuste koje su prije možda tolerirali, danas na tehničkom ruši i šalje vozače da poprave vozilo.
Jedna od najvažnijih komponenti koje se pregledavaju su kočnice, što uključuje i nožnu i ručnu kočnicu. Znate li da je neka od njih slaba, sanirajte je novim dijelovima ili popravkom, pri pregledavanju kočnica nema milosti.
Potom bojom koju možete kupiti u prodavaonicama dijelova za automobile (za odabir točne boje će vam trebati točan model automobila i VIN (“broj šasije”) broj) sanirajte manja oštećenja na automobilu, naročito ako je manje korodirao. Ali samo manje, kontrole su sve strože i djelatnici stanica za tehnički pregled ne žele puštati automobile kod kojih su oštećenja veća, jednostavno će vas srušiti i onda morate limaru. Stoga je trik maskiranja manjih ogrebotina i naznaka korozije bojom dostupan jedino kod manjih nedostataka, ako imate većih nedostataka pođite limaru.
Ako su vam farovi stari, dajte ih polirati kako bi opet normalno ‘bacali’ svjetlost, i to može biti jedan od razloga za pad.
Također provjerite imate li kutiju za prvu pomoć, rezervne žarulje, sigurnosni trokut, i reflektirajući prsluk, bez njih također možete pasti.
Ako su vam gume neispravne, također će vas srušiti, tu nema pomoći osim nabavke novih guma.
Jedan od češćih razloga pada jest pad na eko testu. Ako imate redovno održavan automobil preventivno spriječite pad na ovom segmentu tehničkog pregleda malo žustrijom vožnjom. Naime, u gradskoj vožnji automobili se ‘zaguše’ te ih je doslovno potrebno ‘propuhati’. Pričekajte dok se automobil zagrije, te ga potom vozite, najbolje na nekoj otvorenoj cesti ili autocesti na višim okretajima uz do kraja stisnut gas kako bi “prodisao”.
Naravno, tu je i pranje, prljav automobil odmah vam smanjuje šanse za prolazak na tehničkom, najbolje bi ga bilo oprati izvana i iznutra, ‘propuhati’ ga dinamičnijom vožnjom i onda otići na tehnički pregled.