Ne sviđa vam se novi izgled behemota društvenih medija? Pripremite se - to je tek početak. Lider društvenih mreža se mijenja, i to radikalno
Evo kratkog pregleda najvažnijih izmjena u izgledu i funkcionalnostima Facebooka, prema siteu SocialBeat
Profil postaje Timeline (iliti vremenski slijed)
Zaboravite na stupac sa statusima. Naslovnica vašeg korisničkog profila uskoro će postati više vizualna i nuditi brzi uvid u osobnu povijest. Barem onako kako je Facebook vidi.
Na vrhu je velika, horizontalna fotografija (koju nazivaju 'cover'), a koju se može birati po volji. Poznata 'Face' fotografija preklapa se s njom na lijevoj strani, a sve osobne informacije o vama (mjesto boravka, zaposlenje, bračni status i slično) nalaze se ispod.
Postovima, fotografijama i drugim sadržajima može biti prilagođena veličina, a mogu biti i skriveni od pogleda javnosti, uz pomoć postavki privatnosti. Stariji sadržaj rjeđe se prikazuje što više idete prema dnu stanice.
Timeline sadržaj slaže automatski, koristeći algoritme. No možete popuniti praznine kad god vam se svidi.
Lajkanje (i druge aktivnosti) sele se u Ticker
Facebook je uklonio automatske obavijesti različitih aplikacija i aktivnosti te ih smjestio u odvojeni prostor na desnoj strani - Ticker - koji u realnom vremenu prikazuje aktivnosti svih ljudi čije profile pratite.
Na istom mjestu prikazivat će se i vaše aktivnosti, kao i promjene na korisničkom profilu.
Open Graph: Ne napuštajte Facebook (nikad, nikad)
Open Graph je dodatak koji vam omogućuje da lakše pratite što je popularno među ljudima koji su vam prijatelji na Facebooku.
Jednom kad otkrijete nešto vrijedno istraživanja, nećete morati otići s Facebooka kako bi to iskusili. Primjerice, ako netko poželi pogledati novu epizodu neke serije na Netflixu, moći će to napraviti u okvirima same društvene mreže.
Glazba, TV i filmovi postaju dio Facebooka
Iako nije ponudio vlastiti glazbeni servis, o čemu se nagađalo, Facebook nije ni otišao daleko od toga. A nije se ni ograničio samo na glazbu.
Open Graph omogućuje servisima koji nisu dio Facebooka stvaranje aplikacija koje će se povezati s News Feedom.
Tako, primjerice, Netflix može napraviti aplikaciju pomoću koje će njegovi korisnici gledati filmove i serije u sklopu Facebooka. Isto vrijedi i za glazbu.
Hoće li to, kada i kako raditi kod nas, s obzirom na (ne)dostupnost inozemnih servisa sa sadržajem te vrste? Vidjet ćemo.
Informativni sadržajna zahtjev
Ako većina korisnika Facebooka neće potražiti vijesti i informacije izvan društvene mreže, mediji će im ih donijeti.
Mark Zuckerberg najavio je partnerstvo s mnogim medijskim kućama koje će napraviti aplikacije za isporuku svoga sadržaja. Opet putem Open Grapha, naravno. Wall Street Journal svoju je već napravio.
Kad se korisnici požele vijesti u svom News Feedu, bit će upućeni na 'Canvas Page'.
Lifestyle Apps: Aplikacije nove generacije
Riječ je o aplikacijama koje korisnicima omogućuju razmjenu informacija o svojim različitim aktivnostima, poput vježbanja, kuhanja, gledanja serija na TV-u, kupnji odjeće i slično.
I one će se moći povezivati s vanjskim servisima putem Open Grapha. Facebook je već ušao u partnerstvo s nekoliko kompanija, među kojima su Nike, Airbnb, StubHub i Foodspotting.
Social Games: Arkadna igraonica za nove generacije
Mnogi od nas su 80-ih godina prošlog stoljeća vrijeme provodili družeći se (i nemilo trošeći kovanice) uz igre poput Pacmana u lunaparkovima i igraonicama.
Servis Social Games zamišljen je kao virtualna inačica takvog mjesta i iskustva. Igraju li vaša dva prijatelja neku Zynginu igru, moći ćete pratiti njihov napredak u Tickeru.
Ako kliknete na obavijest u Tickeru, pojavit će se pop-up prozor i prikazati vam kako napreduje igra. Ako kliknete na sam prozor, moći ćete pratiti tijek igre u realnom vremenu.