INSTANT ARTICLES

Sprema li se Facebook zagospodariti medijima?

13.05.2015 u 11:39

Bionic
Reading

Novi, nativni način pregleda i praćenja vijesti na najvećoj svjetskoj društvenoj mreži nudi niz uzbudljivih mogućnosti, ali i zvuči kao ponuda koju nije moguće odbiti

Zadnjih nekoliko godina izdavači online - tradicionalni i novomedijski - bilježe sve veći internetski promet koji stiže s Facebooka. Bilo je pitanje vremena kad će Facebook početi tražiti nešto zauzvrat.

Pa, eto mace na vratanca: Instant Articles je usluga u sklopu koje nude članke i druge oblike medijskog sadržaja od više izdavača (BBC, Bild, Guardian, New York Times, BuzzFeed, National Geographic i NBC News, među ostalima). Sadržaja koji bi se inače pojavljivao na njihovim stranicama.


U Facebooku su uvjereni kako će nativni sadržaj ubrzati iskustvo čitanja na njihovoj platformi. Ponudili su i set interaktivnih značajki koje izdavači mogu koristiti u sklopu ponuđenog sadržaja, kao što su zumiranje, samopokretajući video zapisi, zvukovni potpisi te mogućnost lajkanja i komentiranja pojedinih dijelova članka.

Naravno, tu su i oglasi, prihod od kojih bi izdavači mogli zadržati za sebe ili koristiti Facebookov Audience Network za unovčavanje neprodanog prostora. Moći će također i pratiti vlastiti promet, pomoću Comscorea i drugih alata.

Na prvu loptu ne zvuči tako loše. No, kad se malo bolje pogleda, rizik za izdavače je očit: moglo bi se dogoditi da čitatelji prestanu dolaziti na njihova web odredišta ukoliko će iskustvo čitanja na Facebooku biti zanimljivije i ugodnije, što bi Facebooku moglo dati priličan utjecaj na njihovo poslovanje, pa čak i podatke o sadržaju i čitateljstvu. I to je blago rečeno.

Mogli bi, naravno, ignorirati Facebookovu medijsku platformu, ali time riskiraju pad prometa ili barem manji promet nego što bi bilježili da je njihov sadržaj ponuđen u sklopu nativnih aplikacija.

Više:Facebook