PORUKA DRŽAVI

Startupovi trebaju više od novca

30.05.2012 u 17:11

Bionic
Reading

Poduzetnicima početnicima potrebniji su kontakti i konkretna poslovna znanja, upozoreno je tijekom Microsoftove konferencije

'Ne fokusirajte se na investiciju kad razgovarate o startupovima', poručio je Matija Kopić, suosnivač Farmerona, projekta koji je nedavno dobio 1,4 milijuna dolara ulaganja (gotovo osam milijuna kuna) tijekom konferencije 'Tehnologija i startupi - partnerstvo za budućnost Hrvatske': 'To je tek rezultat nečijeg rada i truda. Trebalo bi se usredotočiti na stvaranje što boljih preduvjeta za njihov uspjeh.'

Konferencija, koju je organizirao Microsoft Hrvatska, okupila je u zagrebačkom Hypo centru pedesetak predstavnika početničkih tvrtki, ICT zajednice i medija.

Projekte su prezentirali predstavnici najuspješnijih od 240 IT startupova, članovi Microsoftovog BizSpark programa te Udruge Hrvatskih nezavisnih izvoznika softvera.

Velik broj tih tvrtki nastao je u studentskim danima, slično kao Microsoft ili Facebook, počevši u studentskom domu ili roditeljskoj garaži, a danas se mogu pohvaliti uspješnim implementacijama sustava i rješenja na sedam kontinenata svijeta.

'Male i srednje tvrtke u Hrvatskoj čine 99,5 posto ukupnog gospodarstva, kao i preko 50 posto hrvatskog BDP-a. One zapošljavaju više od 64 posto radnika', istaknuo je Draško Ivanišević, direktor odjela za promociju razvojne platforme i poslovnih rješenja Microsofta Hrvatska.

Rekao je da Microsoft startup tvrtke podržava kroz četiri programa, među kojima su najpoznatiji DreamsPark i BizSpark. Potonji ima 180 aktivnih članova u Hrvatskoj, odnosno 30 tisuća u 112 zemalja.

U budućnosti će softverskom divu iz Redmonda biti zanimljive tvrtke koje će nalaziti rješenja problema vezanih uz konzumerizaciju IT-a, i to na dva područja: migracije u računalni oblak i s desktopa na mobilno računalstvo.

Predstavljeni su projekti Ministarstva obrta i poduzetništva u sklopu inicijative Poduzetnički impuls.

Ministarstvo će u ovoj godini malim i srednjim tvrtkama omogućiti prijavu u četiri programa:

• Poduzetnik početnik (tri milijuna kuna)
•Mladi u poduzetništvu (tri milijuna kuna)
•Nove tehnologije (22,5 milijuna kuna)
•Razvoj i primjena inovacija (11 milijuna kuna)

No, kako je upozorio Kopić, ti programi ne uzimaju u obzir specifične potrebe i uvjete u kojima početničke tvrtke posluju, pa su im često ili nedostupni ili nemaju puni učinak.

Novac je bitan, dodao je Marko Kovač iz tvrtke Salespod, ali nije najvažniji. Poduzetnici početnici trebaju kontakte i konkretna poslovna znanja, kako bi ideju pretvorili u komercijalan projekt.

Početničke tvrtke, moglo se čuti u raspravi, najčešće griješe u tome što se odmah ne usmjere na potrebe korisnika i što se ne fokusiraju na jedan ili barem što manji broj projekata.

Kovač je predložio da se pri financiranju startupova angažiraju iseljenici, optuživši usput Hrvatsku gospodarsku komoru da je fikus institucija koja ne radi ništa po tom pitanju.

Tijekom drugog okruglog stola predstavljeni su uspješni projekti tvrtki iz Udruge Hrvatskih neovisnih izvoznika softvera, koji su pokazali kako proizvoditi u Hrvatskoj za cijeli svijet.

Sudionicima su također predstavljene mogućnosti koje startup tvrtkama nudi računalstvo u oblaku te ekonomika modela softvera kao usluga.

A najavljen je i Startup Weekend, koji će biti održan u Zagrebu od 8. do 10. lipnja.

Konferencija je ujedno bila prilika mladim tvrtkama, koje se žele okušati u razvoju aplikacija, za osvajanje cjelovitog Azure razvojnog paketa.

Predstavnici startup tvrtki predstavili su ukratko ideje aplikacija koje žele izraditi korištenjem platforme Windows Azure. Najboljih šest projekata osvojilo je Azure korisnički račun, vrijedan 7.000 dolara (gotovo 40 tisuća kuna), koji će omogućiti besplatan razvoj aplikacija tijekom šest mjeseci.