Zaštitnici dječjih prava i dobrotvorne organizacije u UK-ju navode da ova promjena najviše doprinosi zlostavljačima koje će sad biti puno teže uloviti
Korisnici WhatsAppa nedavno su dobili opciju automatskog brisanja poruka već nakon 24 sata, promjenu koja je privukla hrpu kritika brojnih dobrotvonih ustanova za djecu. Kompanija je u službenom blogu najavila promjenu za aplikaciju koja broji dvije milijarde korisnika te čija je misija 'spajanje sa svijetom na privatan način'.
WhatsApp je samobrišušće poruke uveo još prošle godine, pruživši korisnicima opciju brisanja razgovora već nakon sedam dana, no od ovog ponedjeljka oni mogu birati dva nova roka za brisanje - 24 sata ili 90 dana. Korisnici će također moći automatski uključiti brisanje u svim novim razgovorima, piše Guardian.
Facebook, unatoč zagovaranju privatnosti u razgovorima nije uspio uvjeriti englesku dobrotvornu ustanovu za djecu National Society for the Prevention of Cruelty to Children (NSPCC). Njihovi zastupnici tvrde da je Metin potez 'loše osmišljen' te da će stvoriti 'toksičan koktel rizika' nakon što se spoji sa Metinim planovima za enkriptiranje poruka na svim uslugama, uključujući Facebook i Instagram.
'Prijestupnici prije svega groomingom grade povjerenje kod djece koristeći platforme poput Instagrama prije prijelaza na WhatsApp gdje nastavljaju zlostavljanje uz manju šansu da ih itko otkrije' rekao je Andy Burrows, NSPCC-jev voditelj sekcije za sigurnost djece na internetu.
'Ovaj nedovoljno promišljen dizajnerski potez omogućit će prijestupnicima da brzo brišu dokaze o zlostavljanju djece, otežavši posao policiji.'
Burrows nadodaje da je kombinacija samobrišućih poruka i enkripcije na dva kraja neće proći pokraj UK-jevog novog zakona o signurnosti na internetu koji traži da sve plaforme pruže detalje o rizicima komunikacijskom regulatoru Ofcomu. Meta je krajem prošlog mjeseca najavila enkripciju na oba kraja koja će se uvesti tijekom 2023.
Metina vodietljica odjela za sigurnost Antigone Davis rekla je da kompanija nastoji otkriti dokaze zlostavljanja koristeći podatke koji nisu enkriptirani, korisničke prijave i informacije o računima. Sličan pristup već je primjenjen kod WhatsAppa koji održava korespondenciju sa državnim tijelima za zaštitu djece.