LETEĆI DIV PRIVUKAO TISUĆE

Antonov, nažalost, napušta Pleso prije svitanja

09.11.2013 u 19:25

  • +14

Razgledanje mega-aviona na Plesu

Izvor: Pixsell / Autor: Borna Filic

Bionic
Reading

Zračna luka Pleso ugostila je pred tisućama i tisućama znatiželjnika najveću leteću grdosiju ikada izgrađenu u svijetu. I premala je bila zračna luka za sve koji su došli iz svih krajeva Hrvatske i svijeta 'škicnuti' grdosiju. Osim zainteresiranih laika, Pleso se napunio i pasioniranim zaljubljenicima u zrakoplove, 'spotterima' kojima je ovo, prema ushićenju kojim su ga snimali svim mogućim kamerama i nasmijanim izrazima lica, bilo definitivno ostvarenje snova

'Planirao sam uskoro ići u Ukrajinu i napokon uživo vidjeti Antonov 225. Ovaj avion, o kojem gotovo sve znam, definitivni je dokaz pomalo ludih, ali zaista nevjerojatnih ideja i ostvarenja jedne i jedine 'Tehnikaye Ruskaye', našalio se jedan od oduševljenih 'spottera'.

' Već sam se neko vrijeme spremao na put od gotovo dvije tisuće kilometara, u Ukrajinu, samo da bih ga vidio. Zamislite kako mi je bilo čuti vijest da će mi Antonov uštedjeti taj pothvat i sletjeti 'pred prag', u Veliku Goricu?', rekao je za tportal nasmijani zaljubljenik u zrakoplove.

Antonov, koji u Guinnessovoj knjizi drži čak 240 rekorda, danas se od ranog jutra utovarao vrijednim teretom pod budnim okom rijeka ljudi koji su u kolonama satima čekali na par minuta pogleda na grdosiju namijenjenu svemirskom programu bivšeg SSSR-a. Raspadom Sovjetskog saveza, i Antonov je dobio novu – komercijalnu ulogu. A tereti koji prevozi zapanjujući su. Dovoljno je reći samo da u njega po veličini stane sklopljenih krila čitav Boeing 737.
Teret vrijedan gotovo dva milijuna dolara naručiteljima, Filipincima, toliko je hitan da su platili 3 milijuna dolara za prijevoz, što je jedan i pol puta skuplje od samog transformatora, ali izbora nisu imali. Putovanje brodom trajalo bi 40-45 dana a Antonov će to izvesti u dva, osim ako ne bude zbog tajfuna koji trenutno hara tim područjem trebao pričekati na jednoj od dvije etape, tj. slijetanja prije Filipina. Upravo u trenutku kada su pripadnici sedme sile krenuli u obilazak Antonova, iz Kine gdje je, po svojim riječima, vrlo uspješno razgovarala s velikim 'igračima' u gospodarstvu, sletjela je i u leteću grdosiju uskočila i ministrica vanjskih poslova Vesna Pusić. Po zadovoljnom izrazu lica ministrice koja nije ništa konkretno htjela izjavljivati na Plesu, čini se da bi Hrvatskoj olakšanje gospodarske krize moglo svanuti umjesto sa zapada, sa istoka.

Vrlo loša vijest za 'spottere' dobra je prognoza za jutro. Kao i kod slijetanja, u petak Antonov odlazi po mraku. Naime, predviđeno vrijeme polijetanja je nešto prije zore, u 6 sati ujutro. Na veliku žalost svih onih koji su ovaj veliki trenutak zagrebačke zračne luke htjeli ovjekovječiti fotografijama i videom koji na YouTube-u imaju redovito milijunsku 'klikabilnost', glasnogovornica Dajana Grbavac rekla je kako je teret već u Antonovu a trenutno je i raspored uzlijetanja isti. A baš svi oni s aparatima u rukama, večeras, odnosno pred polijetanje, priželjkuju barem malo nevremena pa da najveća čelična ptica na svijetu podigne svoja 32 kotača sa samo pola sata kašnjenja što bi ima dalo nesvakidašnju šansu – snimiti Antonova u uzletu.

Ovaj avion toliko je nevjerovatno velik da su i sami dizajneri i graditelji sumnjali da će poletjeti. Ali on već 25 godina ne samo da leti, već svojim, mega-sposobnostima prijevoza tereta kao što su tenkovi, mašinerija, lokomotive, ili tisuće paleta hrane za humanitarne pomoći, oduševljava neobične ljude koji troše svo svoje slobodno vrijeme i velike novce da bi ga slijedili po svijetu. Zaista je prava šteta ako ga ujutro ne zaustavi ćudljivo zagrebačko vrijeme – ali uz ovu želju, Antonovu, njegovom pilotu i imenjaku, Dmitru Antonovu i posebno 140 tona teškom Končar-Siemensovom transformatoru, želimo sretno prizemljenje na krajnje odredište.