DIP MU NIŠTA NE MOŽE

Bandić uhvaćen u kršenju zakona u školi

24.04.2013 u 10:53

Bionic
Reading

Milan Bandić, zagrebački gradonačelnik, iskoristio je jučerašnje gradske tribine o legalizaciji bespravno sagrađenih objekata, održane u OŠ Mate Lovraka i Čučerje u Gornjoj Dubravi, kako bi pozvao građane da na predstojećim izborima svoj glas daju njemu

'Vaša je zadaća da do 30. lipnja predate zahtjev za legalizaciju i da 19. svibnja izađete na izbore te glasate za Milana Bandića za gradonačelnika i listu Milana Bandića', kazao je gradonačelnik uzurpiravši tako društveni prostor i očito prekršivši Zakon o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe koji u članku 16. izričito kaže da je korištenje ureda, opreme i vozila u državnom i lokalnom vlasništvu za bilo koji oblik promidžbe političkih stranaka zabranjeno za bilo koje izbore.

Na snimci sa skupa, koji je na Youtube postavila Građanska akcija, jasno se vidi i čuje (2:55) da je gradonačelnik iskoristio tribinu kao svoj politički skup postupivši na isti način kao i HDZ u kampanji za euroizbore prije nekoliko tjedana, kada je koristio kazališta, tvrtke i ustanove u vlasništvu gradova i županija u kojima je na vlasti. Prema vlastitom izvješću, to korištenje nije plaćao.

'Nedvojbeno je da je Bandić, kao i HDZ, prekršio zakon. Bandić je poznat po netransparentnom financiranju kampanja i kršenju zakona. Državno izborno povjerenstvo je nadležno tijelo koje mora reagirati.

Prema spomenutom zakonu, DIP može koristiti administrativne sankcije i recimo onemogućiti mu da dobije naknadu za troškove promidžbe, ali postoji i mogućnost da se stranka ili kandidat prekršajno kazne kaznom od pet do 500.000 kuna', kazao je Dragan Zelić iz GONG-a.

Ni u DIP-u nemaju dileme o tome je li Bandić prekršio taj zakon, ali problem je u tome, kazala nam je Aleksandra Jozić-Ileković, potpredsjednica DIP-a, što oni ne pokrivaju predizbornu promidžbu, već samo onaj dio kada kampanje i službeno počnu.

'Jasno je da se Bandić ogriješio o zakon, ali nemamo zakonskog uporišta za nadziranje promidžbe u dijelu kada kampanje nisu službeno počele. Taj dio je ostao u svojevrsnoj sivoj zoni, a službeni početak kampanje stupit će na snagu 5. svibnja i trajat će do 18. svibnja', kazala je Jozić-Ileković.