škola u uvjetima korona krize

Blaženka Divjak: Modela B mješovite nastave je najlošije pripremljen jer se išlo izmišljati nešto novo

10.09.2020 u 13:48

Bionic
Reading

Bivša ministrica obrazovanja Blaženka Divjak komentirala je početak nove školske godine u uvjetima korona krize

'Što se same školske godine tiče, većina stručnjaka je bila za opciju da učenici budu u školi, ali da moraju biti sigurni. Za one koji nisu u školi moramo organizirati nastavu na daljinu. Dobro je da su pozvali mentore Škole za život da i dalje rade na nastavi na daljinu', kazala je Divjak za N1.

Neke škole su se zatvorile zbog proboja virusa pa su se s modela A prebacili na model C, odnosno na online nastavu. Divjak najviše mana nalazi kod kombiniranog modela B.

'Vidim manjkavost kod modela B mješovite nastave, to je najlošije pripremljeni model jer se išlo izmišljati nešto novo umjesto da se uzelo ono što smo mi pripremili u šestom mjesecu. Ovaj model cijepanja razreda niti je metodički opravdan niti je tehnički izvediv za većinu škola tako da mislim da je u tom modelu ministar imao loše savjetnike', istaknula je bivša ministrica.

Divjak se zalaže ili za model A ili model C, odnosno nastava se treba održavati uživo, a u slučaju proboja virusa svi trebaju pratiti nastavu online.

'Većina škola je uspjela ispuniti epidemiološke mjere tako da su učenici uglavnom u školama, ali to neće biti moguće kroz cijelu godinu, već sada imamo preko 2000 učenika u karanteni', dodala je.

Što se tiče prijenosa samih predavanja, smatra da je to metodički jako slabo.

'Kako bi taj nastavnik koji je u učionici istovremeno radio i s onima u školi i s onima kod kuće?! To bi značilo da svaka učionica i svi učenici koji prate nastavu kod kuće moraju imati opremu za prijenos, tako da mislim da vrlo rijetke škole u Hrvatskoj mogu to napraviti', istaknula je Divjak.

Ove godine više od polovice učenika osnovnih i srednjih škola godinu je završilo općim odličnim uspjehom, a Divjak smatra da unatoč brojnim kritikama na nastavu na daljinu, očito je donijela i neke dobre rezultate.

Bivša ministrica se i sama se vratila na fakultet gdje radi kao sveučilišna profesorica te je komentirala kako se provode epidemiološke mjere na fakultetima, što je dobro, a što ne.

'Mislim da su epidemiološke mjere bile puno kvalitetnije za osnovne škole nego za fakultete. Reći da nastava na fakultetima treba ići uživo, što znači i grupe od nekoliko stotina studenata u jednoj grupi i prostoriji, mislim da je to promašeno. Ono što se sada vidi prema odlukama koje fakulteti donose jest da će većina fakulteta održavati nastavu po hibridnom modelu. To znači da će seminari, laboratoriji, prakse biti uglavnom na fakultetu, a predavanja online. Mislim da su fakulteti malo rastezljivo tumačili te epidemiološke upute, što je dobro', poručila je.