Kako napraviti video igru s temom Western pucačine, a da ona nije smještena na Divlji zapad? Možda zvuči kao trik pitanje ali upravo se u takovu avanturu upustio programerski studio Techland sa svojim najnovijim naslovom Call of Juarez: The Cartel
Franšize u industriji video igara su vrlo zanimljiv fenomen i radikalni zaokreti se najčešće izbjegavaju u širokom luku. Krenuti potpuno drugim pravcem nikada nije lako a nekada čak zna biti i pogubno. S jedne strane s tim potezom riskirate vjernost dosadašnjih igrača dok s druge strane s novim konceptom možda nećete polučiti željeni uspjeh te sukladno tome ne uspijete privući nove igrače. Pod tim ne mislimo da Call of Juarez: The Cartel ide krivim pravcem ali je opasnost od takvog scenarija vrlo izgledna.
Na svu sreću, ljudi iz Techlanda su posao shvatili vrlo ozbiljno u nastojanjima da pokušaju igrače uvjeriti u svoju modernu verziju 'wild westa'. Ta moderna verzija Divljeg zapada u stvari nije ništa drugo nego Los Angeles i Mexico u 21. stoljeću. Prema njihovim najavama, igrom bi trebali dobiti najbolje elemente tog perioda američke povijesti unatoč očitom suvremenom okruženju koje nas u igri očekuje. Ne trebaju nam kaubojski šeširi, mamuze na kaubojskim čizmama i hrpa kaktusa kao bi oslikali temu ovog naslova, već su nam za to potrebni samo elementi koji definiraju Divlji zapad. Potpuno i nepatvoreno bezakonje, velika količina slobode koju nam pruža neukroćena zemlja i vremena kada su muškarci bili muškarci. Istina, i dan danas nije rijetkost pročitati o pucnjavi na američkim ulicama ali umjesto konjokradica i nemilosrdnih bandita koji se spremaju opljačkati vlak pun zlata, očekujte razne mafijaške bossove i narko kartele.
Call of Juarez: The Cartel je po svojoj vokaciji pucačina iz prvog lica ali bi se o takvoj kvalifikaciji dalo diskutirat. Naime, zbog svojeg 'otvorenog svijeta', za Call of Juarez: The Cartel ne bi mnogo pogriješiti kada bi rekli da ovaj naslov izgleda i igra se kao GTA iz prvog lica. Što se tiče priče, ono što je za sada poznato je da u igri postoje tri protagonista s time da se glavna faca odaziva na ime Ben McCall. Taj isti je potomak svima znanog lika iz prošlog nastavka imena Ray McCall (iako geneza u ovoj priči nije sasvim jasna). Ben je policijski službenik u Los Angelesu te veteran Vijetnamskog rata. Vjerujte nam na riječ kada kažemo da je Ben jedan vrlo opak lik koji nema baš previše smisla za šalu. Drugi lik imena Eddie Guerra je također policijski službenik koji radi za DEA odnosno specijalizirao se za otkrivanje trgovine i trgovaca drogom. Na kraju dolazimo do FBI agentice Kim Evans, ambiciozne mlade zvijezde koja se vrlo dobro uklopilo u ovo društvo.
Na prvi pogled čini se kako priča u sebi ima onaj tipični gangsterski štih sa elementom droge u njenom središtu, sa dobro došlim bonusom da je netko od spomenuta tri protagonista krtica u svojim redovima. Njih troje moraju raditi i držati se skupa kako bi zajednički otkrili krticu i kako bi srušili zloglasni Cartel. Priča možda neće osvojiti Oskara ali morate priznati da vas je bar malo zaintrigirala. Sistem koji je bio predstavljen u prošlom naslovu Bound in Blood, u Cartelu ćete također prije početka svake misije moći izabrati s kojim likom od ponuđenih želite igrati. Osim toga, možete očekivati i slow motion mode koji se u svakoj prilici pokazao iznimno koristan.
Što se gameplaya tiče jedan od zanimljivijih aspekata igre je definitivno co-op akcija koja više nije samo co-op za dva igrača već se tu pojavilo mjesta i za još jednog. Naravno, svaki lik ima svoj igrači stil i karakteristike ali treba reći kako će svaki igrač doživljavati priču na sebi svojstven i individualan način. Primjerice, u jednoj sceni će Eddie(odnosno igrač koji ga kontrolira) primiti telefonski poziv te će samo on znati o čemu je riječ. Jasno, pošto Eddia kontrolira osoba koja sjedi pored vas on vam može reći o čemu je bio razgovor ali moramo reći kako je ovakva mehanika u svojoj srži vrlo zanimljiva.
Multiplayer način igranja se vrača na velika vrata iako podrobniji detalji o ovom modu za sada još nisu poznati. Možda će njegova multiplayer mehanika ličiti kao na onu iz COD-a, tko zna. Call of Juarez: The Cartel za sada ne obećava previše i vjerojatno neće biti u konkurenciji za igru godine ali zasada nemamo razloga sumnjati u neke njegove neosporne kvalitete koje će sigurni smo, mnogi igrači znati prepoznati i cijeniti.
Call of Juarez: The Cartel izaći će kako za osobno računalo tako i za konzole nove generacije negdje početkom mjeseca srpnja ove godine.