Volonteri dvoje predsjedničkih kandidata – Ive Josipovića i Kolinde Grabar Kitarović - zadnjih nekoliko dana krenuli su u juriš od vrata do vrata kako bi prikupili što više potpisa. Brojke kojima će se hvaliti trebale bi pokazati koliko veliku podršku uživaju. Ali nisu svi bili zadovoljni 'posjetima' skupljača potpisa, pa smo pitali glasnogovornike izbornih stožera čemu sav taj pritisak na birače
Mladenka Šarić, glasnogovornica kampanje Ive Josipovića, ističe kako su se na kampanju 'od vrata do vrata' odlučili da bi u izravnom kontaktu objasnili biračima zašto dati glas za još jedan mandat Ive Josipovića.
'Izravni kontakti s biračima su najpoželjniji i, za razliku od drugih zemalja, u Hrvatskoj je taj tip kampanje dosad bio relativno zanemaren. Dodatno, kampanjom od vrata do vrata omogućuje se svima koji zbog bilo kojih okolnosti, a posebno pri tom imamo na umu ljude koji zbog zdravstvenih problema ne mogu sami doći do mjesta na kojemu se prikupljaju potpisi i ne mogu dati potpis na štandu, da sudjeluju u ovom dijelu izbornog procesa', kaže glasnogovornica Šarić. Tvrdi i kako 'ne sudjeluju u natjecanju i igri brojeva'.
'Znatno više od potrebnog zakonskog minimuma od 10.000 potpisa Ivo Josipović je dobio već prvoga dana prikupljanja potpisa. Informacija o broju potpisa ima trenutačni dnevni efekt u medijima, ali pravi dan provjere potpore građana nekom kandidatu ili kandidatkinji je dan izbora. Želim podsjetiti da je na predsjedničkim izborima prije pet godina HDZ-ov kandidat Andrija Hebrang, naprimjer, prikupio više potpisa od Ive Josipovića. Na kraju, međutim, nije uspio ući u drugi izborni krug, u kojemu su pred građane izašli Ivo Josipović i Milan Bandić te je na kraju Ivo Josipović izabran za hrvatskog predsjednika', zaključuje Šarić.
Mladen Pavić, glasnogovornik kampanje Kolinde Grabar Kitarović, kaže kako su njihovi volonteri krenuli od vrata do vrata da bi izišli u susret prvenstveno građanima. 'Ljudi su nas molili da im dođemo, neki zbog zdravlja, neki zbog kiše, neki zbog komoditeta. A u mnogim slučajevima naši volonteri toliko vatreno rade svoj posao da su naprosto htjeli imati što bolji rezultat kojim bi se mogli hvaliti. Priče o tome kako se natječemo u brojkama su besmislene. Pitali su me ovih dana je li točno da želimo skupiti pola milijuna potpisa, a ja im u šali odgovaram: 'Je, dva milijuna'', naglašava Pavić i kaže da njima to i nije važno.
'U tren smo skupili ono što smo po zakonu morali skupiti, a sada, koliko se skupi, skupi se, nije to nam važno', kaže glasnogovornik kampanje HDZ-ove kandidatkinje.
Za Državno izborno povjerenstvo kampanja od vrata do vrata nije sporna, a oglasili su se tek zbog pritužbi građana na posjete skupljača potpisa tvrtkama. Za taj način prikupljanja kažu da je neprimjeren.
'Posebice je neprihvatljivo uvjetovanje i nagovaranje građana od njihovih poslodavaca na potpisivanje podrške potencijalnim predsjedničkim kandidatima. Davanje potpisa podrške određenoj kandidaturi isključivo je pravo svakog birača u Republici Hrvatskoj i o tome odlučuje slobodno i samostalno, bez ičije prisile i nametanja, pa i posrednog', zaključio je DIP.