Prva hrvatska crowdfunding platforma, Doniralica, pokrenula je novi projekt kojim će istražiti aktivnosti, prisutnost i korištenje društvenih medija u radu i djelovanju organizacija civilnog društva u Hrvatskoj. Rezultati istraživanja poslužit će daljnjem razvoju alata i priručnika za poboljšanje komunikacijskih strategija organizacija civilnog društva, a na sudjelovanje u anketi pozivaju se sva udruge, zadruge, zaklade i ostali oblici neformalnog udruživanje građana u Hrvatskoj kojih trenutno ima više od 48.000
Gospodarska kriza smanjila je sredstva koja su organizacijama civilnog društva na raspolaganju za njihove aktivnosti i rad. U takvim okolnostima, kreativnost i jeftiniji komunikacijski kanali, poput društvenih mreža i servisa, nametnuli su se kao logično rješenje i pomoć u ostvarivanju ciljeva OCD-a.
Prema podacima Registra udruga, u Hrvatsko je registrirano više od 48.000 udruga, a procjenjuje se da ih je polovica doista i aktivna. Nedavno istraživanje o vidljivosti i javnoj percepciji organizacija civilnog društva u Hrvatskoj, koje je proveo Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, pokazuju da su organizacije civilnog društva jedan od dionika društvenih događanja kojima se najviše vjeruje. Iako Hrvatska ima živo i razvijeno civilno društvo i vrlo aktivnu online zajednicu, još uvijek ne postoje podaci o korištenju 'društvenih medija za društvenu dobrobit'.
Koliko je organizacija civilnog društva prisutno na društvenim medijima? Koliko ih koristi mreže i online alate za ostvarivanje svojih misija i vizija, promociju aktivnosti, vrijednosti za koje se zalažu, zagovaranje, komunikaciju s korisnicima/ama ili drugim dionicima, privlačenje volontera/ki i novih članova/ica ili namicanje sredstava, pitanja su na koja odgovore traži prva hrvatska crowdfunding platforma Doniralica u svom novom istraživačkom projektu.
'Sve što znamo jest da su aktualni ekonomski problemi uzrokovali rezanje budžeta u mnogim organizacija civilnog društva i otpuštanje zaposlenika/ca, a teret upravljanja društvenim medijima i vođenja online kampanja palo je na leđa već preopterećenim preostalim aktivistima/cama ili volonterima/kama. Želimo istražiti navike civilnog društva u ovom području te vjerujemo da će rezultati biti od koristi svim udrugama, zadrugama i zakladama i ostalim neformalnim oblicima udruživanja građana u Hrvatskoj', izjavio je Igor Roginek, jedan od osnivača Doniralice.
Ovakva vrsta istraživanja i analiza redovito se provodi u drugim zemljama i daje jasan uvid u navike, aktivnosti, potrebe, trendove i strategije neprofitnih organizacija, zaklada i medija u društvenom okruženju na internetu. Doniralica istraživanje za područje Hrvatske provodi po prvi puta u suradnji s agencijom Lude ribe i TACSO uredom u Hrvatskoj.
'Podaci do kojih ćemo doći poslužit će za razvoj novih alata i priručnika za poboljšanje marketinških i komunikacijskih strategija organizacija civilnog društva, a s ciljem jačanja i razvoja njihovih kapaciteta i vještina za aktivno sudjelovanje u društvenim procesima za opće dobro putem suvremenih načina komuniciranja, informiranja i zastupanja', izjavila je Ana Keglović Horvat, direktorica agencije Lude ribe.
Istraživanje se provodi do 20. ožujka 2013. na web stranici drustvenimediji.org putem anonimne ankete, nakon čega će uslijediti period analiziranja prikupljenih podataka. Po završetku analize i obrade, rezultati istraživanja će biti javno objavljeni na stranicama Društvenih medija, te u obliku publikacije. U budućnosti se ovakvo istraživanje planira provoditi jednom godišnje kako bi se mjerio rast, razvoj i utjecaj društvenih medija na rad OCD-a za opće dobro.