U izbornom stožeru Željka Keruma, u restoranu Sky na zadnjem katu prodajnog centra Joker, nakon objave prvih rezultata na HTV-u, nastupila je prava euforija. Budući gradonačelnik je primao čestitke i odmah se uhvatio mikrofona. Prvo je s najbližim suradnicima otpjevao svoju izbornu pjesmu, a onda je pozdravio sve prisutne i zahvalio na podršci
Nezavisni kandidat Željko Kerum je sa 56,87 posto glasova potpore Splićana postao splitski gradonačelnik i porazio svog izazivača, SDP-ovog kandidata Ranka Ostojića, koji je osvojio 40,75 posto glasova.
Iako je atmosfera u Kerumovom stožeru bila bučna i naginjala eskalaciji, Kerum je sačuvao hladnu glavu i poimence nabrojio sve članove svog tima te najavio izvršavanje danih obećanja. Nakon toga je dao izjavu za medije u kojoj je manje-više ponovio ono što je govorio posljednjih tjedana.
'Splićani su dobili gradonačelnika koji će im pomoći da riješe egzistenciju', rekao je Kerum, dodajući kako su Splićani u njemu prepoznali 'čovjeka iz naroda koji ima reference i koji im može pomoći'.
Dodao je: 'Ne daj Bože da turistička sezona bude lošija nego što smo predviđali. Radna mjesta su najvažnija.'
Priznao je da je u predizbornoj kampanji ponekad 'digao ton' zbog svog temperamenta, ali da se brzo se smiri.
Naposljetku je najavio nastup Jelene Rozge i Jole te pozvao sve goste na slavlje do sitnih sati. U restoranu na stolovima je bila raznolika gastro ponuda, s janjetinom u prvom planu. Sve to još se pomiješalo s direktnim prijenosom derbija Hajduka i Dinama i golom bijelih.
Sutra je ponedjeljak i Split će se tek sutra suočiti s punim značenjem i realitetom večerašnjih rezultata.
Dogodilo se trijumf antipolitike iz suburbija i nastavak politike HDZ-a u drugom pakovanju. Grad Split je praktički postao talac poslovodstva jedne trgovačko-hotelijerske tvrtke.
Da ne bude zabune, ne radi se o kompaniji veličine INA-e ili, da budemo još precizniji, Brodosplita i bivše Jugoplastike. Tvrtka Kerum s pridruženim hotelskim tvrtkama upošljava možda četvrtinu zaposlenih propale Jugoplastike ili Diokoma, na čijem zemljištu je niknuo šoping centar Joker.
Nije novost da jake kompanije diktiraju politiku slabašnim državama ili ekonomijama, nije novost ni sprega politike i ekonomije, nešto slično već imamo na državnoj razini, ali je nonsens da trgovačka tvrtka srednje veličine koja uskoro može biti i prodana praktički preuzima vlast u drugom gradu u državi.
Nakon Liste Velog Mista prije četiri godine, iz HDZ-ovog laboratorija smo dobili još jedan frankenštajnovski hibrid u obliku Kerumove liste, s time da će potonja biti sasvim sigurno još razornija za Split.
Naravno, sljedeća faza Kerumovovog političkog angažmana će se ubuduće događati daleko od oka javnosti, nećemo više slušati jeftini populizam najnižeg oblika, već će se poduzetnik baviti onime što, po vlastitim riječima, najbolje radi, a to je ekonomija i vođenje poslova, dakako, u korist svoje tvrtke. Za to mu najmanje trebaju mediji i javnost.
Tek tada će u Splitu nastupiti otrežnjenje, ali za glasačko tijelo iz suburbija huljićevskog profila prizemljenje će biti tvrdo i neugodno. A u međuvremenu u Jokeru traje slavlje i poklonstvo estradnog i sportskog establišmenta Splita na čelu sa spomenutim Tončijem Huljićem.