Dok u Sloveniji čekaju da im na račune sjedne Agrokorovih 550 milijuna eura za akviziciju Mercatora, donosimo što se koncern Ivice Todorića obavezao ovom transakcijom kada su u pitanju Mercatorovi dobavljači i radnici
Agrokorovim preuzimanjem Mercatora stvara se grupacija s prihodom od blizu sedam milijardi eura sa 60 tisuća zaposlenih. Na aktualnoj listi 500 najvećih kompanija Srednje Europe (od Poljske do Ukrajine) a prema analizama Deloittea, grupacija će biti 14. po veličini prihoda.
Agrokor postaje teško dostižan broj jedan u Adria regiji (tržište bivše Jugoslavije) na listi 50 najvećih gdje mu je prema veličini prihoda najveći takmac bila Ina. Zajednički trgovački lanac Mercator-Konzum (koji je tijekom pregovora o preuzimanju već dobio naziv Adria Retail) poslovat će na pet tržišta: Slovenija, Hrvatska, BiH, Crna Gora i Srbija.
Dok u Sloveniji čekaju da im na račune sjedne Agrokorovih 550 milijuna eura za akviziciju Mercatora, donosimo na što se koncern Ivice Todorića obavezao ovom transakcijom kada su u pitanju Mercatorovi dobavljači, radnici itd:
- Mercator ostaje zasebna pravna osoba sa sjedištem u Ljubljani najmanje 10 godina i zadržava ime
- dionice Mercatora bit će još pet godina izlistane na Ljubljanskoj burzi (ako Agrokor stekne više od 90 posto dionica može ih delistirati)
- Mercator i Agrokor najmanje tri godine ostaju u tzv. dvotračnom sustavu upravljanja; Mercator će imati NO s devet članova te Upravu s četiri člana; Uprava vodi kompaniju samostalno i na vlastitu odgovornost
- Mercator će tri godine zadržati kolektivne ugovore (poštivat će se prava radnika, radničkog vijeća i sindikata kao i njihova prava da participiraju u odlučivanju)
- Uprava Mercatora će se tijekom naredne tri godine kvartalno savjetovati s predstavnicima sindikata o najvažnijim odlukama za zaposlenike
- u naredne tri godine revizor Mercatora bit će jedna od četiri najveće globalne revizorske kuće koje posluju u Sloveniji
- tijekom tri godine slovenski dobavljači zadržavaju svoje pozicije na policama Mercatora ili imaju pošteno dodijeljeno mjesto sukladno njihovoj uspješnosti na tržištu