Od idućeg tjedna cijena goriva pada ispod psihološke granice od 10 kuna ili 1,33 eura. Najveći hrvatski distributer, vlasnik tvrtke Orbico, Branko Roglić smatra da je logično da poduzetnici to iskoriste za niže cijene na policama. No s njim se ne slaže ekonomist Damir Novotny, koji ističe kako brojne psihološke granice nisu značile ništa
Prije točno tri godine cijena litre benzina bila je 7,80 kuna, a od tada rast kreće rapidno, podsjeća RTL. Prošle godine cijena litre benzina dogurala je čak do 13,24 kune, a u utorak će nakon duljeg vremena konačno pasti ispod 10 kuna ili 1,33 eura.
Najveći hrvatski distributer Branko Roglić kaže kako se ovo pojeftinjenje neće vidjeti odmah, osim kod onih koji troše rezerve, a upravo će oni najbolje proći.
'Ako se to ne dogodi, onda tu nešto nije u redu jer svaki pametni poduzetnik mora iskorisiti pojeftinjenje inputa da bi pojeftinio cijene svojih proizvoda na policama jer to će mu povećati prodaju', kaže Roglić.
S njim se ne slaže ekonomski analitičar Damir Novotny. 'Vidjeli smo brojne psihološke granice koje nisu značile ništa', kaže on i dodaje: 'Tu su i rastući zahtjevi za plaćama koja će dati veću kupovnu moć pa će potrošaći biti spremni dati više za više cijene", dodao je Novotny.
U svim ovim Vladinim regulacijama cijena goriva puno su izgubili i vlasnici malih crpki ali i veliki kao što je INA. Sad kad će Vlada liberalizirati tržište, prema najavama i prije ljeta, tek to bi moglo značiti novi skok cijena.
'Nakon tri godine krize, mnogi su jednostavno potrošili svoj kapital i ako ste vi potrošili svoj kapital onda mjera kao što je smanjenje cijena goriva ne može vratiti taj kapital jer su mnogi povlačili ruke u svoj vlastiti džep', kaže ekonomski analitičar Boris Podobnik.