TURISTIČKA SURADNJA

Hrvatska i Slovenija zajednički se promoviraju na dalekim tržištima

04.07.2014 u 15:25

Bionic
Reading

Ministar turizma Darko Lorencin sastao se u Grožnjanu sa slovenskim kolegom, ministrom za gospodarski razvoj i tehnologiju Metodom Dragonjom. Tijekom radnog sastanka razgovarali su o suradnji dviju zemalja na području turizma, posebice u pogledu zajedničkih nastupa na dalekim tržištima. Dvojica ministara razmijenila su i podatke o posjećenosti Hrvatske i Slovenije te razgovarala o smjernicama za razvoj turizma, kao važne grane za nacionalno gospodarstvo

Slovenski turisti u većem broju preferiraju ljeto i jadranske destinacije, od kojih ponajviše odabiru Istru, dok je hrvatskim turistima za posjet Sloveniji atraktivnija zimska skijaška sezona.

Hrvatska je tradicionalno među najvažnijim emitivnim turističkim tržištima Slovenije. Prema broju dolazaka turista, Hrvati su lani bili na četvrtom mjestu (iza Italije, Njemačke i Austrije) i na šestom mjestu prema broju noćenja, što predstavlja pet posto svih noćenja. U 2013. godini Sloveniju je posjetilo 118.772 turista iz Hrvatske, što je 4,5 posto više nego u 2012, koji su ostvarili 296.966 noćenja, što je 0,2 posto manje nego u 2012. Još uvijek prevladava više posjeta u prvoj polovici godine, odnosno u zimskom periodu.

S druge strane, prema prvim rezultatima sustava turističkih zajednica, u prvih pet mjeseci ove godine Hrvatsku je posjetilo 203.000 Slovenaca, koji su ostvarili 620.000 noćenja, što je u odnosu na prošlu godinu 12 posto više dolazaka i 5,4 posto više noćenja.

'Pozivam slovenske turiste da dođu u Hrvatsku i to ne samo tijekom ljetnih mjeseci, već i na kraće vikend odmore. Mi smo zemlja koja je tako blizu, a imamo mnogo toga za ponuditi – od vinskih cesta, dobre gastronomije, parkova prirode i nacionalnih parkova, radimo na razvoju biciklističkih staza i pustolovnog turizma. Privatni i javni sektor u hrvatski turizam ove godine ulažu oko 410 milijuna eura, što znači da Hrvatska jako puno radi na novim sadržajima, atrakcijama i doživljajima koji privlače turiste. Slovenci su jedni od naših najvjernijih gostiju i raduje me porast koji bilježimo s tog tržišta i ove godine. Vjerujem u pozitivan trend tog rasta i u nastavku sezone, ali i u posezoni', rekao je ministar turizma Lorencin.

'Turizam je vrlo važna gospodarska aktivnost u Sloveniji i mi se radujemo dobroj suradnji s Hrvatskom na tom području. Napominjemo da imamo puno toga zajedničkog, na mnogo načina to se može savršeno nadopunjavati. Dakle, postoje brojne mogućnosti za jačanje suradnje na području turizma, posebice u području poticanja ulaganja, suradnje turističkog gospodarstva, prekogranične suradnje, stvaranja zajedničkih turističkih proizvoda i zajedničkog nastupa na trećim tržištima', kazao je ministar Dragonja.

Nacionalne turističke organizacije već provode zajedničku promociju turizma obiju zemalja na dalekim trećim tržištima. Slovenija i Hrvatska se u tim događajima predstavljaju pod sloganom 'Experience Croatia, feel Slovenia' te su do sada organizirali zajedničke aktivnosti u Indiji, Japanu, Izraelu, Kini, Brazilu i Koreji. Do kraja ove godine planira se i zajedničko predstavljanje u Tajvanu te Japanu krajem rujna.

Dosadašnje zajedničke prezentacije ocijenjene su vrlo uspješnima, a u budućnosti snažnija se suradnja posebno planira za tržište Japana i Brazila, koja imaju velik potencijal.