JA ŽIV

I Am Alive

20.12.2011 u 16:00

Bionic
Reading

Igrači nešto dužeg pamćenja možda će se sjetiti kako je naslov I Am Alive najavljen još davne 2008. godine, ali se o njemu do danas malo toga moglo čuti ili pročitati. Ako želite saznati nešto više o ovom intrigantnom naslovu, nemojte propustiti pročitati najavu

Najavu ove intrigantne survival avanture započet ćemo objašnjenjem njezina koncepta. Dakle, zemaljsku kuglu je pogodio incident koji je poznati svijet bacio na koljena, brišući većinu života s lica zemlje. Zbog novonastale situacije borba na život i smrt je u opisu postojanja, što samo pridonosi potpunom rasulu društvenih i inih vrijednosti. Naslov počinje tako da igrin protagonist stiže na rubove fikcijskog grada, gdje je gotovo godinu dana tragao za nestalim članovima svoje obitelji. 'Događaj' koji je opustošio planet pretvorio je sve preživjele u poluraspadnute nakaze koje će vam s guštom probati zagorčati život te vas spriječiti da se nesmetano ušetate u grad.

Ono što je zanimljivo u svemu tome jest što gore navedena situacija ne mora nužno biti akcijsko iskustvo kakvo ste vjerojatno odmah zamislili. Autori igre su naglasili kako je igra ustvari kompromis između tri gameplay elementa: akcije, puzzleova i preživljavanja. Kada govorimo o puzzleovima u igri, ne mislimo na klasičnu iteraciju istih, već na puko snalaženje u prostoru zbog apokalipse koja je prouzročila sveopće uništenje okoline. Iz tog razloga kretanje i traženje pravog puta bit će otežano zbog raznih prepreka na putu, a kada tome pribrojimo i otvorene dijelove karte odnosno nekoliko različitih ruta i obilaznica, težina se multiplicira.

Spomenutog lutanja i traženja pravog puta, srećom, u igri nema previše, pa ćete se stoga više fokusirati na preostala dva gameplay elementa: akciju i preživljavanje. U igri I Am Alive na raspolaganju ćete imati pokazivač količine zdravlja i stamine. Ta dva pokazatelja su vrlo bitna za vaše preživljavanje iz nekoliko razloga. Sve što radite u igri koštat će vas određenu količinu istih. Primjerice, ako se penjete po mostu, vaša će se stamina puno brže trošiti za razliku od nekih drugih (lakših)pokreta. Što je najzanimljivije, bez nje možete i u potpunosti ostati, te ako niste u poziciji da se trenutno odmorite, umrijet ćete. Staminu i energiju možete obnavljati pomoću raznih pripravaka koje pronalazite u igri te je ovakav koncept napravljen kako biste razvili naviku osiguravanja uvijek dovoljno zaliha u vašem inventoryu.

Akcijski element tiče se prvenstveno borbe odnosno oružja koje u njoj koristite. Na veliku žalost ljubitelja vatrenog oružja, većinu vremena koristit ćete hladna oružja poput mačete te luka i strijele. Kao što ste već mogli zaključiti, I Am Alive nije igra koja potiče razne Rambo metode, već je potrebno malo mudrovanja odnosno taktičkog apliciranje sile. Posjedovanje revolvera je velika stvar te ćete pomoću njega moći zastrašiti neprijatelje iako u njemu nema metaka. Ali ako se pak malo previše uživite u ulogu gangstera bez pokrića, ekipa će vrlo brzo pročitati vaš blef, a tada vam spasa nema.

U ovoj igri postoji mnogo 'old school' elemenata koji će se vrlo vjerojatno svidjeti nešto starijim igračima, od različitih puzzleova i inventory menadžmenta, pa sve do određenog broja pokušaja nakon pogibije, prije nego što vas igra baci na sam početak. Premda još ima vremena do njezina izlaska, I Am Alive već sada izgleda kao bilo koji drugi naslov AAA produkcije. Jedini minus ovog naslova je nedostatak verzije za PC, ali takva je trenutna situacija na gejmerskom tržištu. I za kraj treba naglasiti još jednu bitnu činjenicu. Igra će se pojaviti iduće godine, isključivo za konzole, i to u digitalnom obliku koji će se moći kupiti u pripadajućim servisima ovisno o tome posjedujete li PlayStation 3 ili Xbox 360.

I Am Alive trailer