Zagrebačka skupština većinom glasova odlučila je da će se parkiranje u I. zoni radnim danom i subotom naplaćivati od 7 do 24 sata te nedjeljom i blagdanom od 7 do 15 sati. Podsjetimo, parkiranje u I. zoni trenutno se naplaćuje do 22 sata radnim danom dok je naplata subotom do 15 sati, a nedjeljom je bilo besplatno
U pojedinačnoj raspravi Dina Dogan (nestranačka) cijelu priču oko parkiranja, a napose blokovskog, nazvala je – cirkusom.
'Nedjeljom će se naplaćivati parking i naplaćivat će se produženo vikendom. Trebat će veći broj kontrolora. Gdje je taj natječaj za kontrolore i koliko će se dodatno plaćati kontrolora za rad vikendom', zanimalo je Dogan.
Za vrijeme Adventa kritike će rasti
Otto Barić (nestranački) kazao je da je živio u Münchenu i Beču i da su oni imali blokovsko parkiranje, ali da se u tom slučaju u tim blokovima nitko drugi osim stanara nije mogao parkirati, a i da oba grada imaju podzemne garaže i sustav park and ride.
'Možda je vaša namjera bila pozitivna, ali nije do kraja promišljena. Dolazi Advent i primijetit ćete da će kritike za to samo rasti', smatra Barić.
Zorislav Antun Petrović (Zelena alternativa - Održivi razvoj Hrvatske) rekao je da mu je silno zanimljivo to da je odluka obrazložena tako da su za nju osigurana sredstva u proračunu, ali nije navedeno koliko.
'Teret ove odluke je na Zagrebparkingu, ali ne znamo koliko. Na koji način će se osigurati resursi za provođenje odluke? Koliko znam, nedostaje 'čovjek/sati'', rekao je Petrović. Marko Sladoljev (Most) smatra da se prije odluke trebalo riješiti pitanje kvalitetnijeg javnog prijevoza.
Robert Faber (Zagreb je naš) naveo je da je odluka donesena jer su to tražili građani iz centra Zagreba te da se njoj nije pristupilo površno. Rekao je da je 56 parkirnih mjesta u središtu grada izgubljeno jer su na njihova mjesta postavljeni podzemni spremnici za smeće, ali da je u isto vrijeme 130 oslobođeno jer na njima više nema terasa ugostiteljskih objekata, dodavši da se paralelno nabavljaju novi tramvaji i autobusi te da se priprema garaža sa 800 mjesta iza Mimare, radi se u Paromlinu i dodatno se raščišćava Gredelj.
Sada će mi tata i mama moći doći samo na dva sata
Gordana Rusak (nestranačka) navela je da gradska uprava nema sluha za ljude i njihove potrebe te da će se sada vikendom u centru moći zadržati samo dva sata.
'Moji roditelji ne mogu boraviti u centru dulje od dva sata i sad bih ja trebala ići po njih u Podsused i vraćati ih. Pa je l' vi znate koliko je to izgubljenog vremena', kazala je Rusak.
Kritike je uputio i Lovro Matković iz Mosta ustvrdivši da se broj parkirnih mjesta u gradu smanjio i da je javni prijevoz lošiji nego ikad.
U završnoj riječi Tomislav Tomašević, zagrebački gradonačelnik, kazao je da je odluka o blokovskom parkiranju pomno pripremljena.
'Ne možemo uliti dvije boce vode u jednu bocu vode i zato uvodimo blokovsko parkiranje. Ne može biti 13 tisuća povlaštenih parkirnih karata, a osam tisuća mjesta. Uz to, 580 građana uopće nije imalo prebivalište ni boravište, a imali su PPK. Također, bilo je građana koji su unutar svojih dvorišta imali parkirna mjesta, ali su kupovali kartu kako bi se mogli besplatno parkirati u drugoj i trećoj zoni. Za podzemne spremnike otišla su 62 parkirna mjesta, a u isto vrijeme oslobodili smo 300 parkirnih mjesta od ugostiteljskih terasa i 350 od onih koji nisu plaćali rezervirana parkirna mjesta', kazao je Tomašević.
Najavio je gradnju garaže u Paromlinu i ispod Trga Franje Tuđmana. Rekao je da novi tramvaj nije kupljen 15 godina, a 20 godina nije sagrađen ni metar pruge.
'Naručili smo 80 novih tramvaja i započeli gradnju nove pruge u Sarajevskoj, a u proljeće i Heinzelovoj. Što se tiče toga da se može parkirati dva sata, to ograničenje postoji i sada', naveo je Tomašević.
Nitko nije plaćao povlašteni parking
Igor Peternel (Domino) naveo je da povlašteni parking, osim HDZ-a, godinama nije plaćao ni HHO, kojem je on bio na čelu, ali ni SNV.
'Ono što se postavlja kao pitanje je zašto je tako i zašto vi tek u četvrtoj godini mandata započinjete s naplatom', upitao je Peternel.