Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić rekao je danas kako osobno smatra da se postupak prekrcaja otrovne sirovine za kemijsko oružje koja se radi uništavanja transportira iz Sirije može obaviti u nekoj hrvatskoj luci ako je postupak prekrcaja siguran
'Po informacijama koje su mi dostupne, radi se o vrlo sigurnom prekrcaju kemijskih tvari, gdje luka na Jadranu može obaviti taj posao. Smatram osobno, ukoliko pripadamo nekom bloku, a pripadamo, i ako želimo postići globalni cilj, a to je, recimo ovako - uništavanje kemijskih otrova na Mediteranu - da možemo aktivno sudjelovati u tome. Naravno, uz pretpostavku, koja mora biti proanalizirana, da će taj prekrcaj biti apsolutno bezopasan', kazao je Hajdaš Dončić u Intervjuu tjedna Hrvatskoga radija
Na pitanje novinara ima li spoznaja o medijskim nagađanjima da je to ustupak za vraćanje naftnih polja u Siriji, ministar je odgovorio da nema tih spoznaja.
Premijer Zoran Milanović u četvrtak je na sjednici vlade kazao kako se od Hrvatske očekuje da pruži doprinos operaciji pretovara supstanci za proizvodnju kemijskog oružja i najavio da će odluku o tome donijeti vlada, naglasivši da javnost mora biti informirana o cijelom postupku.
Organizacija za uništenje kemijskog oružja (OPCW) tražila je zemlju koja će biti 'domaćin' uništenja sirijskog kemijskog arsenala. Prošli mjesec Albanija je pod pritiskom javnosti odbila sudjelovati, što je primjer na koji se pozvao premijer Milanović kada je zatražio javnu raspravu o hrvatskom sudjelovanju u transportu. Navodno bi operacija pretovara trajala dan ili dva pod nadzorom OPWC-a.
OPCW, čiji je Hrvatska član, objavit će 17. prosinca plan o uništenju sirijskog kemijskog oružja pa je još prerano, rečeno je u OPCW-u Hini, govoriti o mogućem hrvatskom sudjelovanju u tom procesu. U američkom veleposlanstvu u Zagrebu istodobno pozdravljaju to što službeni Zagreb razmatra sudjelovanje u operaciji
Po pisanju svjetskih medija s početka prosinca, komponente za kemijsko naoružanje bi se iz sirijskih kemijskih postrojenja prvo transportirale do sirijske luke Latakije, tamo bile utovarene na danski komercijalni brod i zatim negdje u Sredozemlju bile bi pretovarene na 200 metara dug američki brod MV Cape Ray koji iz sigurnosnih razloga ne može uploviti u sirijsku luku. Cape Ray je opremljen sustavima za hidrolizu i kemijske tvari se mogu neutralizirati negdje na moru, vjerojatno na Atlantiku.