Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović potvrdio je na predstavljanju 100 dana rada ministarstva kojem je na čelu da je svim školama upućena preporuka za organiziranje izborne nastave vjeronauka i usklađivanje rasporeda po kojem će se taj predmet poučavati prvi ili posljednji sat
Nastavu vjeronauka bilo koje vjerske zajednice u Hrvatskoj ne pohađa oko 15 posto učenika, pa je ministar Željko Jovanović predložio i mjere za održavanje aktivnosti, ali i određivanje osoba koje će s učenicima, a koji ne slušaju vjeronauk, provesti slobodan sat koji imaju, ukoliko je raspored nemoguće uskladiti.
‘Školska knjižnica i knjižničari ne mogu biti mjesta i osobe u kojima će i s kojima će učenici provesti 70 sati godišnje u vrijeme izvođenja nastave vjeronauka’, rekao je ministar Jovanović uz napomenu da preporuke o održavanju nastave vjeronauka prvi ili posljednji sat nije do sada bilo.
Govoreći o 100 dana na poziciji ministra znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović je priznao da je to bilo ‘100 stresnih dana’. Kao prioritete naveo je izgradnju škola po modelu javno-privatnog partnerstva, uvođenje jednosmjenske nastave i usklađivanje sustava obrazovanja s potrebama gospodarstva kako bi se smanjila nezaposlenost mladih.
'Suradnja gospodarstva i obrazovanja ključe je za rješenje problema nezaposlenosti, pa studente treba informirati o mogućnostima zapošljavanja te im time omogućiti da upisuju one studije nakon kojih će se moći i zaposliti', poručio je ministar Jovanović.
Najavio je i zapošljavanje 501 djelatnika u osnovnim te 193 djelatnika u srednjim školama jer je utvrđeno da toliko ljudi nedostaje u školskom sustavu. Naveo je da je među tim ljudima i određeni broj pedagoga i psihologa koji su potrebni u hrvatskim školama.
Uz niz zakona koji se odnose na odgoj, osnovno, srednje i visokoškolsko obrazovanje te znanosti, ministar Jovanović nagovijestio je i projekt Hrvatskog kvalifikacijskog okvira kao ozbiljnom koraku prema gospodarstvu i potpori izlasku iz krize. Posebno se osvrnuo i na izmjene Zakona o sportu i sve propise koji će spriječiti nasilje, korupciju i namještanje rezultata.
Iako je bio nespreman dodatno pojasniti svoje izjave o čelnim ljudima hrvatskog nogometa, koje je dao nakon prekinute utakmice između Istre 1861 i Rijeke, samo je kratko rekao kako ne želi da ‘jedna marginalna izjava zasjeni sve ostalo što je radilo ministarstvo i suradnici u timu’.
‘Jasno je da su nemar, nerad i neodgovornost ljudi koji su trebali voditi brigu o sportu u posljednjih osam godina doveo do toga da postoje mnoge nezakonitosti u sportu, pa sam i upotrijebio izraz močvara. S obzirom na to da su mi ekolozi to zamjerili, bolje da sam govorio o kaljuži i blatu’, ipak se otvorio ministar Jovanović.
Na uporno inzistiranje novinara da se izjasni o odnosu s čelnicima HNS-a, podsjetio je na to da su imali sastanak na kojem je zatražen akcijski plan spašavanja hrvatskog nogometa i rješavanja problema te naveo da ‘nije bilo nijednog mogućeg rješenja’.
‘Ako nisu mogli nama, rekli smo im da plan predoče Skupštini HNS-a koja će im dati povjerenje ili ne’, ukazao je ministar Jovanović.
Još je oštriji bio njegov pomoćnik za sport Petar Skansi rekavši da bi, samo da ima mogućnosti, ‘danas uveo izvanredno stanje' u hrvatskom sportu
‘Siguran sam da ne postoje uvjeti, ali uveo bih izvanredno stanje slično onome koje se uvodi poslije poplave ili potresa. Ono što se danas događa ne samo u hrvatskom nogometu je situacija izvanrednog stanja i bilo bi jako praktično uvesti prinudnu upravu’, rekao je proslavljeni košarkaš Petar Skansi.
Ministar Jovanović još je najavio osiguranje škola po jedinstvenoj polici za koju će se ponuditelj tražiti na natječaju, a sve kako bi se izbjegle situacija kao na početku godine kad je izgorjela škola u Ćeralijama.
Potvrđena je i najava ukidanja zaključivanja ocjena na polugodištu koja bi se primjenjivala od iduće školske godine. Procjenjuje se kako bi se time smanjio pritisak roditelja na škole, ali i stres učenika i nastavnika. Uvođenjem e-imenika roditelji će dobiti mogućnost pratiti stanje ocjena i izostanaka za svako dijete, zaključeno je na predstavljanju 100 dana rada Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.