Južna Koreja ponudila je u četvrtak posrnulom brodograditelju Daewoo Shipbuilding & Marine dodatnih šest milijardi dolara financijske podrške s obzirom na daljnje zaoštravanje krize financiranja u tom divu svjetske brodograđevne industrije
Daewoo je najveće brodogradilište u svijetu po knjigama narudžbi a država mu je 2015. godine priskočila u pomoć financijskim paketom teškim 4.200 milijardi wona (3,8 milijardi dolara).
Većinski su vlasnici brodograditeljske kompanije državne banke a prethodno je Daewoo Shipbuilding bio dio u međuvremenu ugašene grupe Daewoo, drugog po veličini južnokorejskog konglomerata koji se urušio u posljednjem desetljeću prošlog stoljeća.
Brodogradilište je preživjelo ali ga je potom uzdrmala kriza u brodograđevnom sektoru u cjelini, povezana s prekomjernim transportnim kapacitetima i žestokom cjenovnom konkurencijom kineskih brodograditelja.
Prošlu je godinu Daewoo Shipbuilding tako zaključio s neto gubitkom od 2.700 milijardi wona i dugovima 27 puta većim od temeljnog kapitala.
Seul je stoga ponudio kompaniji paket financijske pomoć vrijedan ukupno 6.700 milijardi wona (šest milijardi dolara), koji uključuje 2.900 milijardi wona novih kredita koje bi odobrili najveći dioničar i glavni vjerovnik Korea Development Bank i Export-Import Bank of Korea, također dioničar posrnulog brodograditelja.
Uvjet je pristanak ostalih zajmodavaca i vlasnika dužničkih papira na reprogram odnosno zamjenu duga za vlasnički udio u ukupnom iznosu 3.800 milijardi wona.
Financijska je situacija u kompaniji "kritična" i ne budu li poduzete "snažne i sveobuhvatne mjere", Daewoo će se u travnju suočiti sa stečajem jer mu dospijevaju na naplatu veliki iznosi duga, kazao je novinarima izvršni direktor Korejske razvojne banke Lee Dong-Geol.
Očekuje se da će od iduće godine pad potražnje za brodovima usporiti i vlada se po novinskoj agenciji Yonhap nada da će uspjeti prodati smanjenog i oporavljenog brodograditelja i svesti "veliku trojku", koju uz Daewoo još čine Hyundai Heavy Industries i Samsung Heavy Industries, na "dvojku".
Svojedobno je "velika trojka" kontrolirala gotovo 70 posto globalnog tržišta, ostavivši 70-ih i 80-ih godina iza sebe europsku i japansku konkurenciju. Iz godine u godinu gradili su ogromne teretne brodove, tankere za prijevoz i platforme za vađenje nafte za prijevoznike i energetske kompanije iz cijelog svijeta.
Potom su potražnju za tankerima i kontejnerskim brodovima zakočili dugotrajno razdoblje pada cijena nafte i posustajanje aktivnosti u globalnom gospodarstvu, a profit su nagrizli prekomjerni prijevoznički kapaciteti, regionalna konkurencija i jeftiniji kineski brodograditelji.
U takvom je okruženju trojka u 2015. godine nagomilala gubitak od ukupno 8.500 milijardi wona.