Novoizgrađena trajektna luka u Stinici, prva uvala do Jablanca podno Velebita, zjapi prazna i izvan je funkcije zbog 200 metara neizgrađene pristupne ceste. U Lijepoj Našoj najčešće se nešto nepovoljno mora dogoditi da bi se ubrzalo s realizacijom započetog, no u ovom slučaju i to je upitno
Ako ste sinoć na televiziji vidjeli prizor zabijanja trajekta u luku u Jablancu, vjerojatno ste se zgrozili, pa onda možete zamisliti kako je bilo onima koji su u trenutku približavanja trajekta plivali u moru ili bezbrižno ležali na plaži. Prizor koji mještani i turisti nebrojeno puta na dan vide – trajekte koji odlaze i dolaze, ukrcavaju i iskrcavaju turiste i vozila, nije im stran, niti se ikada ikome učinio toliko opasnim tijekom 48 godina da se u najmanju ruku odlučio ondje prestati kupati. No kada je jučer brod skrenuo prema njima, opravdano je nastala prava panika. Svi su, srećom, izvukli živu glavu, a pitanje o odvaljenoj rivi sada i nije toliko bitno.
'Ogradili smo plažu, postavili znakove upozorenja i regulirali pitanje same plaže, a građevinski će inspektor utvrditi štetu na pomorskom dobru kojim mi upravljamo, a vlasnik je Republika Hrvatska', rekao nam je gradonačelnik Senja Darko Nekić, koji se baš ovoga tjedna planirao odmoriti.
Upravo zbog uskog grla između pristaništa i plaže krenulo se u izgradnju nove trajektne luke u Stinici, nekih dva kilometra od Jablanca. Investitor za luku bila je Lučka prava, a investitor za spojnu cestu luke s magistralom Hrvatske ceste. Oboje su obavili svoj posao, no nova luka ovoga ljeta nije stavljena u funkciju, otok Rab s kopnom i dalje povezuje Jablanac. Razlog je apsurdan. Naime, ostalo je samo 200 metara neizgrađene spojne ceste s novom lukom, što se nadležnima uoči ove turističke sezone činilo trenutkom posla. Prema riječima gradonačelnika Senja, oko tog praznog prostora rješavaju se imovinsko-pravni odnosi.
U tvrtki Hrvatske ceste kažu da su u Programu građenja i održavanja javnih cesta za razdoblje 2009-2012, na temelju ishođene građevne dozvole, završili predviđenu gradnju dionice od 2,35 kilometara prema Stinici, te da dionicu ceste od 200 metara, koja nedostaje, nisu mogli izgraditi jer je bila obuhvaćena građevnom dozvolom zajedno s lučkim terminalom koji se za sada neće izvoditi. Izmjenom i dopunom lokacijske dozvole, sporna dionica ceste prijeći će u nadležnost Hrvatskih cesta, a kako bi je se moglo izgraditi, potrebno je ishodovati potrebnu dokumentaciju, na čemu se, kažu, radi.
Potvrđuje nam to i ravnatelj Lučke uprave Senj Predrag Dešić. On kaže da su početkom ljeta svi mislili da će se taj komadić ceste izgraditi vrlo brzo, no Hrvatske su ceste morale, kaže, što je bilo neophodno, otkupiti kvadrate od tvrtke Velebit, koja još kalkulira s cijenom otkupa. Dešić se nada da će sve biti dovršeno do kraja ove godine.
Zanimljivo, dok se investitori nakon jučerašnje nemile havarije trajekta trude objasniti zašto nije profunkcionirala nova luka, Josip Borić, državni tajnik za otočni i priobalni razvoj, odnedavno šef primorsko-goranskog HDZ-a te operativni voditelj ovog projekta, danas nije bio od riječi. Borić je nedavno izjavio da ne vidi ništa sporno u tome što nedostaje komad ceste te da se ništa neće promijeniti ne bude li nova trajektna luka otvorena ove sezone. Upitan danas, nakon havarije u Jablancu, što kaže na to, Borić odgovara: 'Neću ništa komentirati. Ja sam tu priču završio.'
Je li ovo početak ili kraj priče oko novog trajektnog pristaništa, ostaje nam za vidjeti.