Zagrebačko Županijsko državno odvjetništvo podignulo je optužnicu protiv bivših čelnika Hrvatskih autocesta (HAC) i direktora Skladgradnje tereteći ih da su 2008. namjestili natječaj i preplatili bojenje cijevi tunela Sv. Rok i Mala Kapela, čime su HAC oštetili za 17,7 milijuna kuna
Optužnicom, koju je Državno odvjetništvo podignulo nakon šestipolgodišnje istrage, obuhvaćeni su bivši predsjednik Uprave HAC-a Jurica Prskalo, član Uprave Marijo Lovrinčević, direktor sektora za građenje Goran Legac i glavni inženjer poslovne jedinice Željko Kandžija te direktor Skladgradnje Slaven Žužul, čija se tvrtka u bojenju tunela okoristila za višemilijunski iznos.
Petoricu i jednu tvrtku tereti se za kaznena djela protiv gospodarstva, to jest zloporabu povjerenja u gospodarskom poslovanju ili poticanje na tu zloporabu, objavilo je u ponedjeljak Državno odvjetništvo na svojim internetskim stranicama navodeći samo dob i dužnost okrivljenika.
Četvorica bivših čelnika HAC-a Prskalo, Lovrinčević, Legac i Kandžija optuženi su da su se od studenoga 2008. do kraja rujna 2009. na traženje Žužula dogovorili o načinu zajedničkog djelovanja s namjerom pribavljanja materijalne dobiti namještanjem i plaćanjem po višestruko većim cijenama poslova premazivanja bojom cijevi tunela Sv. Rok i Mala Kapela.
Kandžiju se tereti da je dopisom izvođačima izuzeo iz već zaključenih ugovora o dovršetku građevinskih radova na lijevim cijevima tunela Sv. Rok i Mala Kapela radove premazivanja bijelom bojom za beton i sastavili novi, skuplji zahtjev za nabavu.
Ujedno su, sumnjaju u Državnom odvjetništvu, bez opravdanja kao jedan od uvjeta odredili da ponuditelj mora imati najmanje 200 zaposlenih na poslovima antikorozivne zaštite, a sve kako bi šestookrivljena tvrtka ispunila uvjete natječaja.
Prskala se tereti da je donio odluku o početku postupka javne nabave s opisanim uvjetima prilagođenima Skladgradnji. Nakon toga prihvaćena je Žužulova ponuda za vrijednost radova od 35,5 milijuna kuna te je 26. veljače 2009. zaključen ugovor o premazivanju bojom tunela Sv. Rok i Mala Kapela na autocesti Zagreb-Split-Dubrovnik.
Skladgradnji je na temelju tog ugovora plaćen ugovoreni iznos, čime joj je na štetu HAC-a pribavljena nezakonita korist od 17,7 milijuna kuna, a razlika između plaćene cijene i stvarne vrijednosti izvedenih radova je oko 17,8 milijuna kuna.
Prskalo je i prije osumnjičen u više afera, a čak u dvije HAC je ostao bez više od 50 milijuna kuna. Najprije je, zajedno s Lovrinčevićem, uhićen u slučaju "Nesklad", u kojem se čelnicima HAC-a na teret stavljalo da su tu tvrtku oštetili za najmanje 22 milijuna kuna ugovorivši bojenje cijevi tunela Sv. Rok i Mala Kapela sa Skladgradnjom, tvrtkom u Žužulovu vlasništvu.
Prskalo i Lovrinčević u veljači su nepravomoćno oslobođeni optužbe da su HAC oštetili za više od 58,5 milijuna kuna izgradnjom odmorišta uz autocestu kod Ploča, koje nije bilo predviđeno. Prskalo i Lovrinčević optuženi su i u HAC-ovom kraku afere Remorker.