Online konferencija 'Bolje obrazovanje' koja je u srijedu okupila desetke dionike obrazovanja, istaknula je da postoji opasnost da djeca budu prepuštena novom digitaliziranom svijetu, te da se online nastava često svodi na mogućnost roditelja da rade sa svojom djecom
Ravnateljica gimnazije MIOC iz Zagreba Ljiljana Crnković kazala je na skupu održanom na digitalnim platformama 24sata da je nastavna godina, iako se radi o surogat nastavi, uz veliki trud nastavnika savladana, pri čemu i nastavnici i roditelji i učenici zaslužuju riječi zahvale.
Napomenula je da u njezinu gimnaziju dolaze vrlo motivirani učenici, da i da joj je žao što ih je situacija ostavila bez mogućnosti da se zajedno druže, što je u njihovim godina važno i zaključila da je digitalizacija donijela napredak u nastavu, ali da je ona samo jedan od alata u nastavi u kojoj je najvažniji odnos poučavanja.
Ravnatelj Prirodoslovne škole Vladimira Preloga iz Zagreba Zlatko Stić požalio se da su se odluke i mišljenja o polaganju državne mature često mijenjale, što je negativno utjecalo na maturante. Po njemu, trebao je odmah reći da će se polaganje mature provesti, jer to je način da učenici pokažu što su naučili, ali je upozorio da su fakulteti, i kad je to napravljeno, odlučiti provoditi prijemne ispite, što je po njemu upitno.
Ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje Dubravka Brezak Stamać kazala je da je nastava na daljinu nešto što nitko nije birao, ali da jednako tako ona nije došla preko noći, nego da je pripremana kroz niz procesa i projekata počevši od reforme. Brojni su se u njoj dobro snašli, pri čemu treba zahvaliti i pomoći savjetnika iz Agencije.
Pored dobrih strana, situacija je donijela i negativne, pa su tako blokirani procesi usavršavanja koja su bila potrebna. Najlošije su prošle ranjive skupine učenika s posebnim potrebama i djeca na otocima, kazala je.
Ravnateljica OŠ Lauder Hugo Kon iz Zagreba Sanja Petrušić Goldstein također smatra da se digitalizacija škola nije dogodila odjednom i preko noći, te da se u njoj snalazio kako je tko mogao, pri čemu je timski rad nastavnika bio vrlo važan.
Ona smatra da su škole pored nastavnika tehničkog odgoja trebale imati posebnog IT stručnjaka koji će tehnički rješavati brojne nepredvidive situacije, kao i neovisnu komercijalnu internet vezu koju su oni posebno plaćali.
U OŠ Lauder Hugo Kon nastavu su održavali konferencijski i učitelj je u svakom trenutku imao kontrolu nad svim sudionicima nastave, a posljednji dan pred zatvaranje škola, u nedjelju ujutro, imali su probnu video konferenciju sa svim razredima, učenicima i roditeljima i pripremili se za nastavu.
Nastavnik OŠ Smokvica s Korčule Ivan Plantić smatra da su u Hrvatskoj provodi nasilna digitalizacija škola u kojoj nemaju svi jednake uvjete, te da ona treba biti samo jedan od oblika nastave. Kazao je da nastavnici rade više nego ikada, ali da im ne treba tapšanje po ramenu iz Ministarstva, nego da ih 'prestanu gledati iz ptičje perspektive'.
Prijeko je potrebna reforma, a ovo to nije, potrebna je mala matura, nova politika ocjenjivanja, ukidanje anonimnih prijava, ravnopravan status nastavnika i mnoge druge stvari, kazao je Plantić.