Potpredsjednica Vlade Milanka Opačić kazala je nakon današnje sjednice u Banskim dvorima da je u akciji otpisa dugova građanima on do sada otpisan za njih 5800 te da nije iznenađenje da su teleoperateri do sada oprostili najviše. Neslužbena brojka govori o otpisu oko 9 milijuna kuna
'Nema iznenađenja jer smo mi na početku pokazali brojke iz kojih je bilo vidljivo da teleoperateri imaju najveći broj dugova, a slijede banke, država i tek onda su komunalna društva. Gotovo da nema ni jednog građana koji je pod ovrhom, a da nije dužan jednom od teleoperetera', kazala je Opačić.
Navela je kako je 5800 ljudi do sada je dobilo otpis duga i dodala da ih negdje oko 9000 ih je u samoj proceduri.
'B kategorija je upravo krenula s predavanjem svojih potvrda i mi radimo obradu tih podataka jer tu moramo tražiti dohodovni cenzus, vidjeti kolika primanja imaju zadnja tri mjeseca i da li imaju neku nekretninu koju su mogli staviti u funkciju ',istaknula je Opačić i dodala da je teško govoriti koliko je točno duga otpisano i da će svatko od vjerovnika će moći u nekom trenu dati podatke koliko su konkretno otpisali duga u novčanom iznosu.
Prema njenim riječima gotovo 5000 korisnika socijalnih naknada uopće nije podnijelo zahtjeve iako imaju uvjete samim time što su korisnici socijalnih naknada.
'Nisu bili podnijeli zahtjev. Mi smo im slali obavijesti, nakon toga se jedan dio pokrenuo međutim još uvijek oko 1000 ljudi nije podnijelo zahtjeve. Mi ćemo i dalje preko naših Centara za socijalnu skrb probati doći do njih i reći im da imaju pravo na otpis duga jer nema razloga da ne iskoriste ovu priliku koja im nudi skidanje jednog velikog tereta s leđa', kazala je Opačić.
Unatoč kritikama dijela javnosti kako je riječ o populističkim i potpuno promašenim mjerama te kako neki dugove za mobitele nazivaju luksuzom potpredsjednica Vlade kazala je kako nije riječ o promašenoj mjeri.
'Nije promašena mjera i nije luksuzu. Riječ je o ljudima koji su prije sedam ili osam godina, dakle to nisu ovi dugovi, to su stari dugovi. To su ljudi koji su živjeli dobro i u nekom trenutku su stali bez posla i ne treba te ljude osuđivati. Nisu ljudi išli iz neke obijesti raditi dugove pa onda uživati u tome da su blokirani. Naprosto su se našli u takvoj situaciji. Izgubili su posao, više nisu mogli plaćati niti račune. Prema tome mislim da im treba pomoći. I sami teleoperateri koji su pristali na otpis duga su svjesni te situacije i pristali su i oni odreći se djela svojih prihoda. Tako da ne bih to nazivala luksuzom nego jednom socijalnom osjetljivošću i društveno odgovornim ponašanjem', zaključila je Opačić.