PRIPREMA ZA PRODAJU

Oporba sumnja da se Croatia Airlines želi namjerno obezvrijediti

01.10.2013 u 19:05

Bionic
Reading

Saborski zastupnici radno su jutro započeli raspravom o izmjenama Zakona o zračnom prometu, koji se usklađuje s europskim zakonodavstvom. Naizgled tehničke izmjene oporbu su ponukale da se zapita što se posljednjih dana događa s Croatia Airlinesom

Na svu sreću sretno uspjelo slijetanje zrakoplova Croatia Airlinesa u Zurichu, slijetanje aviona zbog uleta ptica u motor u Zagrebu, povratak aviona s linije iz Rima u Split zbog greške na indikatoru sustava motora i prizemljivanje aviona u Beču s jednim motorom posljednji su incidenti sa zrakoplovima Croatia Airlinesa koji su posebno zabrinuli oporbu.

Upravo zbog svega toga, ali i buduće privatizacije nacionalne aviokompanije, HDZ-ov Ivan Šuker zatražio je da u Sabor dođe i resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić i objasni kakva je situacija u Croatia Airlinesu.

'Čudno je da se ovaj zakon želi prikazati kao jedna tehnička promjena, a istovremeno se medijski najveću nacionalnu kompaniju želi baciti praktički u blato. Međutim, ono što nismo mogli baciti u blato, to su sposobni hrvatski piloti. To je naprosto kvaliteta koju nitko nije mogao obmanuti. O tome je li situacija s avionima ovakva i onakva, mogao je ministar doći danas u sabornicu reći. Međutim, čini se da je sva ova priča opravdanje za buduće rezultate privatizacije, i da se želi prikazati sve loše da bi se sutra reklo budimo sretni da smo i to dobili', poručio je Šuker

Sumnje da se posljednjih dana pokušava spustiti cijena Croatia Airlinesa ima i HDSSB-ov Igor Češek

'Država je praktički dokapitalizirala Croatia Airlines s milijardu kuna, a nama se danas događa da se učestalo javljaju kvarovi što znači da ide Croatia Airlines u prodaju po nižoj cijeni jer, dakle, ne vrijedi ništa, kao što ne vrijede ni njezini zrakoplovi. Što nam se događa sa Zračnom lukom Osijek? Zračna luka Osijek do jučer nije imala uspostavljene letove Osijek - Zagreb. Jedino je služila za slijetanje flote komaraca s Kopačkog rita. Od jučer imamo uspostavljene letove i najavljuju ih tri puta tjedno po zimi, a pet puta tjedno ljeti. Hoće li broj putnika na toj liniji Osijek - Zagreb biti friziran kako bi se i ta zračna luka koja je u većinskom vlasništvu države prodala ili dala u koncesiju? Ja na to nemam odgovor', pitao je Češek.

HDZ-ov Miroslav Tuđman vidio je i drugi razlog za loše stanje u nacionalnoj aviokompaniji. 'To je da su u Croatia Airlines naprosto dovedeni vodeći kadrovi po partijskoj osnovi. Po onome što smo čuli vladajuća koalicija želi imati osobe od povjerenja, a ne stručne osobe, tako da bi jedna analiza danas ovog kadrovskog sastava Croatia Airlinesa pokazala da su naprosto na vrhu nesposobni kadrovi, a da su oni najsposobniji dobili otkaz ili bili prisiljeni otići', rekao je Tuđman.

Na posljednje incidente sa zrakoplovima Croatia Airlinesa ukazao je i Nenad Pleše iz Hrvatskih laburista, koji je progovorio i o Vladinom zrakoplovu. 'Kada smo pitali namjerava li Vlada prodati zrakoplov zbog teške situacije u kojoj se nalazi Republika Hrvatska, dobili smo odgovor da se ne razmišlja o prodaji. Možda bi trebalo razmisliti o prodaji sada kada popravak od 10 milijuna kuna vrijedi mnogo avionskih karata kojima bi se Vlada mogla voziti čitavu godinu', rekao je Pleše.