josip škorić, hrvatske ceste

Otvorenje Pelješkog mosta: 'Uložili smo puno truda, bilo je izazova. Teški teret i prijevoz opasnih stvari zabranjeni su do kraja turističke sezone'

24.07.2022 u 19:03

Bionic
Reading

Utorak 26. srpnja rezerviran je za svečano otvorenja Pelješkog mosta nakon 1277 dana radova. Riječ je o najvećem infrastrukturnom objektu u povijesti samostalne Hrvatske, količini materijala u 2.404 metara dugom objektu, izgradnji pristupnih cesta koje će biti puštene u promet zajedno s mostom 26. srpnja, ali i dovršetku cijelog projekta cestovnog povezivanja s južnom Dalmacijom

Novinar N1 televizije Božidar Lončar razgovarao je uoči otvaranja s predsjednikom Uprave Hrvatskih cesta Josipom Škorićem.

'Zadnje su pripreme u tijeku za tu veliku svečanost, u koju smo uložili puno truda i rada. Mislim da s veseljem možemo čekati utorak i dijelim veselje stanovnika s juga. Za realizaciju ovog kapitalnog projekta bila je važna analiza rizika, procjena situacija koje se mogu dogoditi. Zakačio nas je i koronavirus, pa i postkovid problemi – skok cijena. Kineska tvrtka uvedena je 31. srpnja 2018. u projekt. Most je 27. siječnja prošao tehnički pregled, dio pristupnih cesta je gotov, pa nakon svih posebnih situacija koje smo rješavali u hodu možemo reći da ćemo 25 kilometara prometnice pustiti u utorak', rekao je Josip Škorić.

Istaknuo je trud ljudi koji su danonoćno radili u zadnja tri mjeseca, unatoč nehumanim uvjetima. Najviše poslova imali su s uspostavljanjem povjerenja izvođača i naručitelja. 'Svi smo bili svjesni da radimo na poslu koji je iznad osobnih interesa i stavova i da svi moramo raditi timski, te da je to jedino jamstvo da će se taj projekt privesti kraju onako kako to želimo', rekao je Škorić za N1.

Beton visoke čvrstoće

Iznio je brojke o materijalu koji je utrošen na izgradnju mosta. U rasponsku konstrukciju ugrađeno oko 33.600 tona čelika. Most je poseban i po tome što je prvi put temeljenje izvršeno s pilotima u komadu od 130 metara, ugrađeno je 1100 tona kosih zatega, 68.000 tona betona je ugrađeno u most – beton koji nije ugrađivan u Hrvatskoj i koji je visoke čvrstoće. 'Niz podataka ukazuje na sve izazove koje smo imali prilikom izgradnje', rekao je Škorić.

  • +14
Pelješki most Izvor: Pixsell / Autor: Milan Sabic/PIXSELL

Završetak pristupnih cesta

Naglasio je da su svi uključeni u izgradnju dali sve od sebe da ovaj projekt uspije. 'Most je prava sinteza strukture, arhitektonskog rješenja i krajolika – diskretan je, a potpuno fascinantan po svom oblikovanju. S izvođačima ćemo dati sve od sebe da pristupne ceste budu gotove do kraja godine. Način obračuna eskalacije cijena je riješen i čim primimo zahtjeve grčkog izvođača radova za četvrtu fazu, krenut ćemo u njihovo rješavanje. Nadam se da da ćemo do kraja godine moći očekivati završetak pristupnih cesta', rekao je Škorić.

Cijena projekta za četiri dionice iznosi tri milijarde i 200.000 kuna – to su nadzor i radovi. 'Dvije milijarde i 80 milijuna kuna je most, 511 milijuna kuna je grčka tvrtka ugovorila posao na trećoj i četvrtoj dionici, te je druga tvrtka ugovorila 488 milijuna kuna na drugoj dionici. Najmanje povećanje očekujemo na materijalima, jer smo ih nabavili prije krize', rekao je Škorić za N1.

'Dobili smo preporuke revizije cestovne sigurnosti da za teški teret i prijevoz opasnih stvari zatvorimo promet do kraja turističke sezone, jer je prolazak kroz Ston najveći problem', rekao je Škorić.